رئیس سازمان حفاظت محیط زیست؛

دولت توجه ویژه به محیط زیست دارد

معصومه ابتکار در دیدار با آیت‌الله امینی اظهار کرد: دولت یازدهم به بحث محیط زیست توجه ویژه‌ای دارد و در این زمینه کارهای شایسته و مناسبی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، معاون رئیس جمهور مساله دریاچه ارومیه را از  مهمترین مباحثی دانست که دولت در زمینه محیطی زیست به آن اهتمام داشته است و گفت:  در این راستا مصوبات گوناگونی نیز در دستور کار قرار گرفت.

ابتکار در خصوص حفظ تالاب ها خاطر نشان کرد: دولت برای بهره بردن از تالاب‌ها و مصرف بهینه آب برنامه‌های ویژه‌ای دارد که در این راستا حفظ تالاب‌های قم برای دولت دارای اهمیت است چراکه 
حفاظت از تالاب‌های قم حفاظت از طبیعت خداست و در صورتی که این تالاب‌ها خشک شود این استان به کانون گرد و غبار تبدیل خواهد شد.

وی در بخشی از سخنان خود به بخش کشاورزی کشور اشاره کرد و گفت:الگوی کشت باید اصلاح شود که در این راستا لازم است کشاورزان خود را با شرایط زیست محیطی اکنون تطبیق داده و محصولات مناسب با شرایط کنونی را پرورش دهند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه استان قم نیز در زمینه صنایع بسیار فعال است، گفت: تولید باتری و بازیافت زباله از جمله فعالیت‌های صنعتی است که در قم وجود دارد و هوا را آلوده می‌کند و نمی‌توان از فرآیند گذشته در این زمینه استفاده کرد زیرا که شرایط زیست محیطی را با خطر مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه استان قم به دلایل گوناگونی از نظر آلودگی هوا در امان نیست، تصریح کرد:‌ قم به یکباره شاهد رشد جمعیت و افزایش شمار خودروها شد که این مسائل هوای قم را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: محیط زیست ، ابتکار ، دیدار ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
دولت هیچ توجهی به محیط زیست ندارد چون کارخانه آلاینده آلومینیوم سازی اراک در داخل شهر اراک قرار دارد و هیچ تلاشی برای انتقال واحد آلاینده آندسازی به ۳۰ کیلومتری خارج شهر اراک انجام نشده, دیگ های قدیمی تعویض نشده و فیلتر روی دودکش ها نصب نشده