تعریف روشنی از طیف احمدی‌نژاد وجود ندارد/

باهنر: تلاش می‌کنیم خواب اصلاح‌طلبان برای شکل‌نگرفتن ائتلاف اصولگرایان تعبیر نشود

دبیر کل جبهه خط پیروان امام و رهبری گفت: تلاش می‌کنیم خواب اصلاح‌طلبان برای شکل‌نگرفتن ائتلاف اصولگرایان تعبیر نشود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری که عصر امروز(دوشنبه) برگزار شد، با اشاره به یوم‌الله 13 آبان اظهار داشت: مهمترین اتفاق روزهای آینده، سالگرد حادثه 13 آبان است که مطابق مصوبه مجلس "روز مبارزه با استکبار" نامیده شده چرا که با توجه به سیاست‌های دولت آمریکا، بزرگترین مصادق استکبار دولت این کشور است.

وی در ادامه افزود: شعار "مرگ بر آمریکا" سمبل مخالفت با سیاست‌های استکباری آمریکا بوده و منظورش مردم این کشور نیست چرا که ایران مشکلی با مردم آمریکا ندارد.

باهنر با اشاره به مسئله برجام و موضوع نفوذ دشمن در کشور تصریح کرد: مسئله نفوذ کشورهای غربی در ایران در اجرای برجام مطرح است که بر همین اساس دولت باید در اجرای برجام مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری این توافق را اجرا کند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری اضافه کرد: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، ما مذاکره‌ای غیر از مسئله هسته‌ای با آمریکا نخواهیم داشت و کالاهای آمریکایی باید در کشور تحریم شود.

باهنر ابراز امیدواری کرد که مراسم گرامیداشت روز 13 آبان امسال باشکوه‌تر از سالهای قبل در سراسر کشور برگزار و مقابله ایران با سیاست‌های استکباری در جهان به نمایش گذاشته شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، باهنر در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به فعالیتهای اصولگرایان برای انتخابات مجلس گفت: در کشور حدود 2 هزار و 500 حوزه انتخابی وجود دارد که از این تعداد حدود 175 حوزه انتخابات تک نفره و مابقی حوزه‌های 2 یا 3 نفره است.

وی در ادامه اظهار داشت: درحال حاضر لیست‌های حوزه‌های انتخابی چند نفره و تک نفره در حال آماده‌شدن بوده و شورای هماهنگی اصولگرایان با این حوزه‌ها در تعامل است.

باهنر تصریح کرد: در مورد لیست کلان‌شهرهای تبریز، مشهد، اهواز، شیراز و اصفهان عموما شورای هماهنگی استانی تشکیل شده اما در تهران نزدیک به هزار نفر را ثبت نام کردیم که امیدواریم به زودی درباره فهرست نهایی به جمع بندی برسیم.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به سوالی درباره حضور طیف نزدیک به احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس اظهار داشت: تعریف روشنی از طیف احمدی‌نژاد وجود ندارد، برخی افراد در گذشته با وی کار کرده‌اند ولی الان با او همراه نیستند و عده‌ای هم  احمدی‌نژاد را بدون مشایی و تعدادی از نزدیکانش او را با مشایی می‌پذیرند.

وی همچنین درباره حضور لاریجانی در شورای هماهنگی اصولگرایان گفت: در مورد لاریجانی باید گفت که وی قطعا مهره تاثیرگذاری در میان جریان اصولگرایی است و با اینکه تحت عنوان حزبی فعالیت نکرد اما در تلاشیم وی را در جریان اصولگرایی داشته باشیم.

باهنر در پاسخ به سؤالی درباره تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان گفت: همانطور که قبلاً نیز گفته‌ایم کار در این زمینه جلو می‌رود و از سوی دیگر جامعه مدرسین نیز به صورت قطعی اعلام کرده که در جریان تعیین مصادیق وارد نمی‌شود، ما تأکید بر حضور جامعتین داریم، جامعه روحانیت مبارز به صورت جدی و با قدرت وارد میدان شده و ما نیز جلساتی را با آنها داشته‌ایم، ما با محوریت جامعه روحانیت در تهران جلو می رویم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه یکی از اعضای همگرایی اصولگرا گفته است که معلوم نیست لاریجانی به اصولگرایان بپیوندد، گفت: لاریجانی قطعا از ظرفیت‌های جریان اصولگرایی کشور است، البته اصولگرایی رگه‌های مختلفی دارد و ما نیز در پی وحدت همه اصولگرایان هستیم.

باهنر همچنین درباره اظهارات محمد حسینی وزیر سابق ارشاد که گفته بود فراکسیون رهروان ولایت به طیف اصلاح طلبی یا اعتدال متمایل است، تصریح کرد: این مسئله کذب محض است و من آنرا رد می‌کنم.

وی همچنین در مورد حضور ایران در نشست وین و موضع کشورمان نسبت به مسئله سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با دعوت کشورهای دیگر به نشست وین رفت و طرفهای مقابل به این نتیجه رسیدند که مشکل سوریه بدون حضور ایران حل نخواهد شد و لذا کشورهای عربی و غربی از شروط خود عقب‌نشینی کردند.

باهنر افزود: قرار نیست در جلسه‌ای تصمیم گرفته شود که ادامه حاکمیت بشار اسد در یک انتخابات توسط مردم سوریه رقم بخورد البته حاکمیت سوریه یکپارچه و دموکراتیک است و بودن یا نبودن بشار اسد به هیچ قدرت خارجی ارتباط ندارد؛ این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: ما در نشست وین مواضع خودمان را شفاف بیان کردیم و فعلا هم قرار است که حکومت سوریه با معترضین غیرمسلح سوریه نشست‌ها و مذاکراتی را داشته باشند.

نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به سفر "جک استرا" به ایران تصریح کرد: اعتراضات مردم به این سفر مورد اشکال نیست اما نباید تبدیل به اعتراضات فیزیکی شود، البته قطعا در این مورد مسئولین کشور باید دقت کافی را به خرج دهند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه در مورد حضور رئیس صدا و سیما در جلسه فراکسیون رهروان ولایت مجلس نیز اظهار داشت: اینگونه دیدارها طبیعی است و همه فراکسیونهای مجلس از مسئولین دعوت می‌کنند، البته نباید تمام مباحثی که در این جلسات مطرح می شود رسانه ای شود اما صداوسیما از سه یا چهار ماه قبل از انتخابات باید نظارت خود را بیشتر اعمال کند.

باهنر همچنین در مورد بررسی برجام در رسانه ملی اظهار داشت: مدیریت رسانه کار بسیار پیچیده‌ای بوده و صدا و سیما باید منعکس‌کننده‌ معدل افکار عمومی 75 میلیون نفر و همچنین سیاستهای نظام باشد.

نایب رئیس مجلس درباره هشدارهای رهبر معظم انقلاب درباره تاسیسات فردو و نطنز نیز اظهار داشت: پیرو نامه مقام معظم رهبری هیئت ناظر بر اجرای صحیح برجام سریعا باید تشکیل شود و مطابق بندهای 9 گانه نامه رهبری پیش رود لذا همه مسئولین باید در اجرای برجام به دولت کمک کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در مورد مسئولیت دولتمردان در سیل اخیر و ارجاع این مسئله به دولت قبل اظهار داشت:  بحث بلایای طبیعی همواره جزء چالش‌های اساسی مطرح شده و اینکه دولتها مسئولیت حوادث پیش آمده را متوجه دولت قبل می‌دانند مسئله‌ای عادی است اما باید گفت هر پیشرفتی که وجود دارد مدیون تلاش همه دولت‌هاست.

وی با بیان اینکه اگر دولتی بخواهد با نفی دولتهای گذشته خود را اثبات کند صحیح نیست، افزود: حوادث قابل پیش‌بینی نیستند اما با مدیریت صحیح می توان از خسارت‌های ناشی از آن کاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، باهنر با تاکید بر لزوم وحدت اصولگرایان و همچنین حضور جریان اصلاح طلبی در انتخابات آینده اظهار داشت: در کشور و نظام سیاسی ما یک معضل بزرگ وجود دارد و آن هم این است که یک چارچوب صحیح برای فعالیت احزاب در کشور نداریم، حضور احزاب در ایران تنها شامل روزهای پیش از انتخابات می‌شود و پس از آن هم اثری از احزاب در کشور نیست.

وی ادامه داد: در این شرایط احزاب سعی می‌کنند که با ائتلاف وارد انتخابات شوند که همین امر وقت زیادی را از احزاب می‌گیرد و در مقابل نیز جناح روبه‌رو سعی در عدم تشکیل ائتلاف می‌کند.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: ما تلاش می کنیم که خواب اصلاح طلبان برای عدم ائتلاف اصولگرایان تعبیر نشود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین همچنین درباره سیاست‌های ترکیه منطقه اظهار داشت: ترکیه کشور بزرگی است و جمهوری اسلامی ایران خصومت استراتژیکی با این کشور ندارد ولی در برخی موارد سیاست‌های آنها را نمی‌پذیریم لذا امیدواریم این کشور سیاست های منطقه‌ای خود را متعادل کند چرا که در غیر این صورت قطعا  قدرت گذشته خود را از دست خواهد داد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار