ابراز نگرانی جاش ارنست از افزایش فشار بر مطبوعات ترکیه

سخنگوی کاخ سفید از مقامات ترکیه خواست از اعمال فشار بر مطبوعات بپرهیزند و به ارزش‌های یاد شده در قانون اساسی پایبند باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، در کنفرانس خبری هفتگی خود، در مورد فشار وارد آمده بر مطبوعات و خبرنگاران ترکیه، در زمان برگزاری تبلیغات انتخابات پارلمانی این کشور به شدت ابراز نگرانی کرد. او از مقامات ترکیه خواست به ارزش های یاد شده در قانون اساسی کشور خود احترام بگذارند.

این مقام آمریکایی اعلام کرد: واشینگتن با هر دولتی که در ترکیه روی کار بیاید، برای نابودی کروه تروریستی داعش همکاری خواهد کرد. 

ارنست همچنین حضور ایران در مذاکرات صلح سوریه را بسیار با اهمیت توصیف و اعلام کرد: صرفنظر از همه اختلافات آشکاری که میان طرفهای حاضر در این مذاکرات وجود دارد، وزیر امور خارجه آمریکا بر اهمیت حضور همه طرفهای ذینفع در مذاکرات حل و فصل بحران سوریه تاکید کرده است.

او در پاسخ به پرسشی درباره موضوع بازداشت دو تبعه آمریکایی در یمن، به طور تلویحی این خبر را تأیید کرد؛ اما گفت به دلیل مسائل مربوط به حریم خصوصی نمی تواند در این باره اظهار نظر کند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار