مخالفت کمیسیون امور خارجی پارلمان انگلیس با مداخله نظامی در سوریه

کمیسیون روابط خارجی پارلمان انگلیس اعلام کرد لندن بهتر است برای برقراری صلح، بر تلاش های دیپلماتیک متمرکز شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس کمیسیون امور خارجی پارلمان انگلیس سه شنبه در گزارشی با اعلام مخالفت خود با مداخله نظامی در سوریه اعلام کرد لندن بهتر است برای برقراری صلح، توجه خود را به تلاش های دیپلماتیک متمرکز کند . 

اعضای این کمیسیون اعلام کردند : " ما فکر می کنیم نباید اقدامات نظامی انگلیس بدون یک راهبرد بین المللی منسجم برای شکست داعش و پایان دادن به جنگ داخلی سوریه ، گسترش یابد."
 
اکنون ارتش انگلیس حملاتی را به داعش در عراق در چارچوب ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا انجام می دهد. حملاتی که دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس تمایل دارد آن را به سوریه گسترش دهد.

این گزارش تصریح می کند دولت انگلیس توجه خود را به تلاش های دیپلماتیک برای دستیابی به صلح معطوف کند.

جمعه ،‌17 کشور از جمله روسیه ،‌آمریکا ،‌فرانسه و برای نخستین بار ایران در وین گردهم آمدند تا راه حل سیاسی برای این مناقشه را بررسی کنند. این مناقشه که از چهار سال پیش ادامه دارد، بیش از 250 هزار کشته داشته است.

فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش اعلام کرد: انگلیس مصمم است از همه ابزارهای در دسترس برای نجات جان انسان ها و ایجاد شرایطی برای برقراری صلح در عراق و سوریه استفاده کند. 

وی تاکید کرد کشورش هم درعرصه های دیپلماتیک ،‌بشردوستانه و نظامی عمل می کند.
وزیر امور خارجه انگلیس افزود:« حملات نیروی هوایی سلطنتی انگلیس به داعش تنها راه حل نیست، بلکه اقدام نظامی ما با هماهنگی متحدانمان برضد داعش تاثیر زیادی دارد. 

در پایان تابستان سال 2013 ،‌دیوید کامرون موفق نشده بود موافقت پارلمان را برای حملات به سوریه به دست آورد. وی که از این ناکامی دلسرد شده بود تصمیم گرفت بار دیگر فقط در صورتی چنین پیشنهادی ارائه کند که اجماعی در میان نمایندگان وجود داشته باشد.

نخست وزیر انگلیس اکثریت ناچیزی در مجلس عوام دارد. باتوجه به اینکه برخی از اعضای جناح او مخالف حملات در سوریه هستند، ‌او می داند نمی تواند موافقت پارلمان را بدون حمایت مخالفان به دست آورد.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار