کرمان؛

گاو فاقد هویت و پلاک غیر بومی قاچاق تلقی می شود

معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: از هفته آينده در استان كرمان، گاو فاقد هويت و پلاک غير بومک از سوی مراجع ذی صلاح قاچاق تلقی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ علي باقري با اشاره به اینکه پروژه ملي هويت گذاري دام سنگينشامل نصب قطعه الکترونیکی و پلاک بين المللي در اكثر شهرستانهاي استان مراحل پاياني خود را سپري مي كند، افزود: دامداراني كه موفق به اجراي پروژه نشده اند يك هفته فرصت دارند به مراكز جهاد كشاورزي در سطح استان مراجعه کنند.

وی هدف از اجرای طرح بهبود آمار و اطلاعات دامی را بهبود سیستم های پرورشی، اصلاح نژادی و طراحی و برنامه ریزی کلان در بخش های مختلف صنعت دامپروری عنوان و خاطرنشان کرد: شناسایی و شناسنامه دار کردن دام های سنگین، امکان شناسایی بین المللی، تسهیل در صادرات و واردات، فروش اینترنتی، برنامه ریزی در راستای بهبود سلامت و ردیابی دام های قاچاق از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی یادآور شد: پس از اتمام طرح خرید، فروش و حمل و نقل دام بدون شماره ملی ممنوع است و به عنوان دام غير بومي تلقي و از سوي مراجع ذي صلاح به عنوان دام قاچاق محسوب می شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: گاو ، قاچاق ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.