ادامه سریال دروغ پردازی‌های رسانه‌های سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران

رسانه‌های سعودی با انتشار گزارش‌هایی کذب مدعی شده‌اند افرادی در ایران وجود دارند که برای هماهنگی سفر تکفیری‌های سعودی به سوریه فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "العالم"؛ رسانه‌های سعودی گزارش هایی را منتشر کردند که در آن مدعی شده اند افرادی داخل ایران وجود دارند که برای هماهنگی به منظور سفر تکفیری های سعودی به سوریه فعالیت می کنند.

این ادعا تا حدی بی اساس است که کارشناسان آن را به سخره گرفته و تأکید کرده اند انتشار این گونه اخبار توهین به خود شهروندان سعودی است و رسانه های سعودی از این طریق خودزنی می کنند.

سایت سعودی "مکه" در خبری ادعا کرد ایران علاوه برآنکه کارشناسان نظامی خود را برای حمایت از دولت سوریه اعزام می کند، دادگاه عربستان سعودی روز گذشته با صدور احکامی از وجود افرادی در ایران خبر داده است که برای هماهنگی سفر عناصر سعودی، به ویژه پیروان القاعده، فعالیت می کنند."

این سایت در ادامه ادعاهای خود می افزاید: "براساس دو حکمی که دادگاه جزائی مرتبط با مسائل تروریسم عربستان صادر کرده است، دو ایرانی، برای تسهیل اعزام عناصر گروه تروریستی "القاعده" به سوریه، فعالیت کرده اند. دادگاه عربستان دو نفر از اعضای تروریستی القاعده را به اتهام اقدامات تکفیری علیه دولت عربستان و قصد عزیمت یه سوریه برای جنگ به 8 سال حبس محکوم کرده است. این دو عنصر تروریستی، مبلغی را به فردی ایرانی داده اند تا روند عبور جنگجویان به سوریه را تسهیل بخشد."

در حالی رسانه های عربستانی این ادعاهای کذب را اشاعه می دهند که گزارش های متعدد از دست داشتن رژیم سعودی در سرمایه گذاری گروه های تروریستی و هماهنگی با ترکیه و اردن برای پناه دادن تروریست ها حکایت دارد.

بدیهی است اکنون که سیاست های عربستان در منطقه با شکست روبه رو شده و نتوانسته حتی با تجاوز به یمن و حمایت از گروه های تروریستی این سیاست های خود را محقق کند، در اقداماتی خصمانه به چنین دروغ پردازی هایی پناه ببرد و به جای قبول شکست، دیگران را به کذا و کذا متهم کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۴
اینها دیوانه اند
آخرین اخبار