ساختمان شورای عالی فضای مجازی تقدیم وزارت ارتباطات می‌شود

دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی با تأیید خبر مبنی برانتقال ساختمان مرکز ملی فضای مجازی از امیرآباد به سعادت آباد گفته است که این کار برای حل اختلافات چندین ساله با وزارت ارتباطات انجام می‌شود.

ساختمان شورای عالی فضای مجازی تقدیم وزارت ارتباطات می‌شودبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی با تأیید خبر تسنیم مبنی برانتقال ساختمان مرکز ملی فضای مجازی از امیرآباد به سعادت آباد گفته است که این کار برای حل اختلافات چندین ساله با وزارت ارتباطات انجام می‌شود.
 
دو ماه گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی را برای یک دوره چهارساله منصوب کردند.
 
ایشان در این حکم، با اشاره به اهمیت شورای عالی فضای مجازی در «مواجهه هوشمندانه و مقتدرانه با تحولات این عرصه»، و همچنین وظیفه اصلی این تشکیلات یعنی «سیاست‌گذاری، مدیریت کلان و برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های لازم و به‌هنگام و نظارت و رصد کارآمد و روزآمد در فضای مجازی»، 10 محور مهم وظایف و مأموریت‌های شورای عالی فضای مجازی را نیز ابلاغ نمودند.
 
اولین محور وظایف این شورا از دیدگاه رهبری "انحلال شوراهای عالی مصوب در گذشته که موازی این شورا هستند، به‌ منظور تحکیم جایگاه فراقوه‌ای و موقعیت‌محوری و کانونی شورای عالی و نیز انتقال وظایف آن شوراها به شورای عالی فضای مجازی" بود.
 
با این حساب انتظار می‌رفت تا به منظور تحکیم جایگاه فراقوه‌ای و موقعیت‌محوری شورای عالی فضای مجازی، دبیر جدید این شورا و اعظای حقیقی و حقوقی آن به سمت این مهم گام بردارند اما ظاهرا اولین گام می‌تواند زمینه‌ای برای رد شدن از مهم‌ترین اولویت باشد.
 
یک ماه و نیم پیش خبرگزاری تسنیم در گزارشی ویژه خبر از تغییر ساختمان کنونی شورای عالی فضای مجازی در امیرآباد داد و گفت که در دوره جدید، دبیر این شورا در نظر دارد تا ساختمان شورای عالی فضای مجازی را که اتفاقا بر سر مالیکت آن دعوای چند ساله با مرکز تحقیقات مخابرات (پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات) وجود دارد، از امیر آباد (کارگر شمالی) به سعادت‌آباد منتقل کند.
 
تسنیم آن زمان نوشت: "سید ابوالحسن فیروزآبادی رسما در سالن همایش‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور سه وزیر کابینه یازدهم و نهاوندیان -رئیس دفتر رئیس جمهور- به عنوان دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی معارفه شد که برگزاری چنین مراسم معارفه‌ای با حضور اعضای کابینه دولت یازدهم می‌تواند پیشاپیش خبر از رخدادهای قابل توجهی در آینده دهد.
 
اکنون شاید یک نمونه از این اتفاقات بروز و ظهور یافته باشد. گویا دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی ساختمانی را در خیابان سعادت‌آباد برای مرکز ملی فضای مجازی در نظر گرفته و خودش نیز در آن مستقر شده است در حالیکه به گفته‌ یکی از مسئولان روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی این ساختمان در نظر گرفته شده اما هنوز تصمیمی برای آن گرفته نشده است"
 
حال با گذشت زمان، سید ابوالحسن فیروزآبادی رسما این خبر را تأیید کرده و با اشاره به حل اختلافات چند ساله وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی بر سر ساختمان موجود در امیرآباد تهران گفته است: "شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی از ساختمان امیرآباد به ساختمانی در سعادت‌آباد در حال نقل مکان است و از این پس، ساختمان جدید در سعادت‌آباد خواهد بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع : تسنیم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار