تصاویری جالب از اشک زیر میکروسکوپ

تصاویری جالب از اشک زیر میکروسکوپ موریس میکرس تنوع زیبای اشک‌ها را در زیر میکروسکوپ به نمایش گذاشته است و ثابت کرده است که همه اشک‌ها یکسان نیستند.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، این عکاس هلندی دوستانش را جمع کرده و از آن‌ها خواسته هر کدام به هر روشی که دوست دارند اشک خود را درآورند. دوستانش هم از خورد کردن پیاز گرفته تا خوردن فلفل تند و از روی احساسات اشک خود را درآوردند.

سپس میکرس هر قطره اشک آ‌ن‌ها را زیر میکروسکوپ قرار داده است و آن‌ها را با اسلاید از هم متراکم کرده است و نتیجه آن نگاهی شگفت به ساختار علمی اشک می‌باشد. سه نوع اصلی اشک وجود دارد: اصلی، رفلکس و روان‌شناختی.

اشک‌های اصلی چشم را نرم و لیز نگه می‌دارند. اشک‌های رفلکس توسط محرک‌ها مثل یک حساسیت ایجاد می‌شوند و اشک‌های روان‌ شناختی که شاید مهم‌ترین نوع آن‌ها باشند با احساسات عمیق مرتبط هستند مثل زمانی که با تماشای یک فیلم غمگین گریه می‌کنید.

تصاویری جالب از اشک زیر میکروسکوپ

همگی آنها از موادی همچون چربی‌ها، پادتن‌ها و آنزیم‌هایی که در آب شور معلق هستند، تشکیل شده است. تصاویر میکرس تمایزی آشکار بین انواع اشک ‌را آشکارمی‌کند. اشکی که از بریدن پیاز ایجاد شده است متفاوت از اشکی است که از روی خنده یا گریه به وجود آمده است.

ترتیب کریستالی آن‌ها دارای الگوها و تراکم متفاوتی است. اما علارغم اساس آن‌ها هر تصویر دارای جزئیات خیلی ریزی است که عناصر طبیعت همانند برگ‌های سوزنی کاج، قطرات برف و برگ‌های درختان را آشکار می‌کند. این شباهت‌های جالب یادآور ارتباط بی‌نهایت ما با کره زمین است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اشک ، میکروسکوپ ، محرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.