سازمان ملل: خرید سرباز بوسیله سعودی‌ها برای جنگ در یمن، نقض قوانین بین‌المللی است

طبق گزارش بلومبرگ، سازمان ملل خرید سربازان اریتره‌ای بوسیله عربستان و امارات برای جنگ در یمن را نقض قوانین بین‌المللی خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان بلومبرگ در پایگاه خبری خود نوشت: طبق گزارش سازمان ملل متحد، عربستان سعودی و امارات با پرداخت پول، سربازان اریتره‌ای را برای جنگ علیه نیروهای مردمی یمن، اجیر می‌کنند. بر اساس این گزارش- که 21 اکتبر (29 مهرماه) منتشر شد- اقدام ریاض و ابوظبی، با نقض قطعنامه‌های «شورای امنیت» سازمان ملل متحد، تحریم‌های این نهاد بین‌المللی را علیه کشورهای شاخ آفریقا (شمال‌شرقی آفریقا)، نادیده می‌گیرد.
 
گزارش «هیئت نظارت سازمان ملل بر تحریم تسلیحاتی اریتره و سومالی»  می‌افزاید: «اریتره» همسو با روابط راهبردی جدید خود با عربستان و امارات، به ائتلاف عربی تحت رهبری سعودی‌ها اجازه داده است برای انجام حملات خود علیه مردم یمن از آسمان، زمین و مسیرهای آبی متعلق به این کشور، استفاده کند.

ریاض تاکنون از اظهارنظر درباره گزارش سازمان ملل متحد، خودداری کرده است. عربستان و امارات اوایل سال جاری میلادی قرارداد خرید 400 سرباز اریتره‌ای را با «اسمره،» (پایتخت این کشور آفریقایی) منعقد کردند. این در حالی است که «جیبوتی،» کشور همسایه اریتره، حاضر به امضای چنین قراردادی نشد.



انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار