سرنگونی دو هواپیمای متجاوزان سعودی در یمن

منابع نظامی یمن از سرنگونی دو فروند هواپیمای جنگی و شناسایی ائتلاف متجاوز سعودی در شمال و مرکز یمن خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک منبع نظامی در استان صعده در شمال یمن گفت یک فروند هواپیمای شناسایی و بدون سرنشین ائتلاف سعودی پنجشنبه شب در این استان سرنگون شد.

منبع نظامی افزود یگان ضد هوایی نیروهای ارتش و کمیته های مقاومت مردمی وابسته به انصار الله هواپیمای بدون سرنشین عربستان را در منطقه سحار در استان صعده هدف قرار دادند و این هواپیما در منطقه ربیع در حومه سحار سقوط کرد.

شبکه المسیره وابسته به گروه انصار الله هم با تایید خبر سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین عربستان، اعلام کرد در ساعات آینده تصویر لاشه هواپیمای ساقط شده را پخش خواهد کرد.
یک منبع امنیتی در استان صنعا هم از سرنگونی یک فروند جنگنده متعلق به ائتلاف سعودی در جنوب صنعا خبر داد.

این منبع تاکید کرد این هواپیما در حمله یگان ضد هوایی ارتش و نیروهای انصار الله یمن بر فراز کوههای توالب در حومه شهر بلادالروس در جنوب صنعا سرنگون شد.

منبع امنیتی افزود یک کمیته امنیتی متشکل از نیروهای ارتش و انصار الله یمن با ورود به محل سقوط هواپیما، بخش هایی از لاشه های هواپیما را برای انجام تحقیقات به صنعا منتقل کردند .
این منبع تاکید کرد هواپیمای ساقط شده به احتمال زیاد از نوع اف 16 است و تحقیقات نیروهای ارتش برای یافتن خلبان آن ادامه دارد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار