ساری ؛

ساماندهی مجالس عزاداری خانگی زنانه در کشور

معاون فرهنگی وتبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور گفت : در راستای جلوگیری از خرافه گرایی ، مجالس عزاداری خانگی زنان در کشور ساماندهی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام رضا اسکندی در حاشیه همایش طلیعه حضور ویژه خواهران حوزه علمیه زنان مازندران در اردوگاه شهدای دانش آموز در بادله ساری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : طرح ساماندهی از سال قبل با آسیب شناسی وجود این مجالس عزاداری از سوی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور انجام و در دستور کار قرار گرفت.

وی مهمترین اقدام برای ساماندهی مجالس عزاداری خانگی زنانه در کشور را اعزام بانوان طلبه با اطلاعات دینی از سوی حوزه های علمیه به این مجالس اعلان کرد.

اسکندری افزود : در شرایط فعلی بانوانی که تحت عنوان طلاب زن به این مجالس دعوت می شوند از روی ناآگاهی و یا عمدی با بهره گیری از وضعیت احساسی بانوان در این جلسات مسایلی را مطرح می کنند که زمینه ساز خرافه گرایی و یا انحراف در این مجالس دینی می شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران کشور اظهار داشت : حوزه های علمیه خواهران با شناختی که از مجالس عزاداری زنانه دارد طرح ساماندهی را با کمک برخی دستگاه های فرهنگی مرتبط در دستور کارش قرار داده است.

اسکندری تعداد حوزه های علمیه فعال خواهران را در سراسر کشور را 430 واحد اعلام کرده که تا پایان سالجاری این مدارس علوم دینی به 460 واحد می رسد.

معاون حوزه علمیه خواهران کشور گفت : از بدو تشکیل حوزه های علمیه خواهران در کشور حدود 37 هزار طلبه از این مراکز دینی فارغ التحصیل شدند.

به گفته وی هم اکنون نیز 120 هزار طلبه زن در حوزه های علمیه خواهران در کشور در حال تحصیل علوم دینی هستند.

به گفته وی بزودی کلاس های زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی و عربی به طور ویژه در حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور تدریس می شود.

همایش طلیعه حضور ویژه خواهران طلبه استان مازندران ورودی سال های تحصیلی 93-94 و 94- 95 در ساری به مدت دو روز برگزار می شود.

استان مازندران دارای 20 حوزه علمیه ویژه خواهران است که در حال حاضر حدود شش هزار نفر در این مدارس دینی به تحصیل اشتغال دارند که 600 نفر از این افراد ورودی سال تحصیلی جدید هستند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.