قم؛

لزوم کاهش میزان بهره برداری از منابع آب در قم

حاج حسینی با بیان اینکه در استان قم آمار بهره برداری از منابع آب بالای 140 درصد است گفت: در تلاش هستیم تا آن را به 70 درصد و در گام بعدی به 40 مورد نظر برسانیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: احمد حاج‌حسینی‌ مسگر در خصوص سیلاب اخیر در  قم که مشکلات فنی هم زمینه‌ساز وقوع آن شد،گفت: باید برای مقابله با تهدیدات احتمالی پیش بینی‌های لازم انجام شود که از خسارت‌های احتمالی جلوگیری شود.

وی افزود: ذخایر آب تجدیدپذیر از 8 هزار و 600 مترمکعب به هزارو 700 متر مکعب رسیده که نشان می‌دهد با توجه به وضعیت بحرانی درمنابع آب کشور مواجه هستیم.

حاج حسینی ذخایر آب استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: ذخایر آب قم به 700 متر مکعب رسیده است،که 3 هزار و 800 حلقه چاه غیر مجاز در استان قم وجود دارد  و  از این میان 100 چاه با دبی بالا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم، با اشاره به اینکه 300 میلیون متر مکعب اضافه برداشت چاه‌های مجاز است افزود: اضافه برداشت چاه‌های مجاز هم یکی از عواملی است که مسائل و مشکلاتی را ایجاد کرده است که باید کنترل شود و ابزارهای کنترل هوشمند که بر چاه‌ها نصب می‌شود به دنبال کاهش  این برداشت تا  240 متر مکعب از آب چاه‌های مجاز هستیم.

حاج حسینی با بیان اینکه در استان قم آمار بهره برداری از منابع آب بالای 140 درصد است خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم تا آن را به 70 درصد و در گام بعدی به 40 مورد نظر برسانیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
برچسب ها: بهره برداری ، منابع آب ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.