عیار طلای کدام کشور واقعی نیست؟

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران: شایعاتی که در مورد عیار پایین طلای خارجی موجود در کشور شنیده می‌شود، واقعیت ندارد و طلاهای ایتالیایی، 18 عیار هستند.

احمد وفادار رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عیار طلای خارجی موجود در بازار کشور گفت: طلای ایتالیایی موجود در بازار، دارای عیار 18 (750) است اما طلایی که از ترکیه وارد می‌شود تا حدودی قابل اطمینان نیست و ممکن است در عیار آن خللی وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: شایعاتی در مورد پایین بودن عیار طلاهای وارداتی به کشور شنیده می‌شود که صحت ندارد در همه شهرها اتحادیه‎های طلا و جواهر و نیز ارگان‎هایی مانند سازمان استاندارد وجود دارند که به طور دقیق بر عیار طلا نظارت می‌کنند.

وفادار افزود: هدف کسانی که این شایعات را می‌سازند؛ افزایش چند برابری رکود موجود در بازار طلا است اکثر طلاهای موجود در بازار 18 عیار هستند، ضمن اینکه حین خرید طلا باید فروشنده در فاکتور خرید به صورت مکتوب عیار 18 (750) را تأیید کند.

وی ادامه داد: اگر زمانی عیار طلای خریداری شده توسط شخصی؛ پایین‌تر از 18 باشد، شخص خریدار می‌تواند به اتحادیه طلا و جواهر یا قسمت شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه و شکایتش را ارائه کند متعاقبا با واحد صنفی متخلف به شدت برخورد خواهد شد.

وی افزود: در گذشته حدود 60 تا 70 درصد از طلای موجود در بازار کشور، طلای خارجی بود اما خوشبختانه در حال حاضر فقط 20 تا 25 درصد آن ایرانی نیست.

وفادار در مورد کارمزد طلا در کشور گفت: طلای ایرانی و خارجی در حدود 30 تا 40 درصد تفاوت قیمت دارد به عنوان مثال اگر یک گرم طلای ایرانی بین 120 تا 130 هزار تومان قیمت داشته باشد، قیمت طلای خارجی بین 140 تا 160 هزار تومان است.

وی افزود: کار در حوزه طلا و جواهر مانند کار بر روی یک بوم نقاشی است همان طور که هر تابلوی نقاشی قیمت به خصوصی دارد، طلای کشورهای مختلف نیز قیمتی مخصوص به خود دارد.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در پایان از مردم تقاضا کرد در حین خرید طلا؛ از فروشندگان درخواست فاکتور که حاوی وزن سنگ، وزن طلا و عیار آن است را داشته باشد و با این کار خرید خود را تضمین کنند.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

برچسب ها: طلا ، عیار ، خارجی ، تقلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار