سنندج؛

10 سردخانه 500 تُنی در کردستان ایجادمی شود

مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان گفت:به منظور جلوگیری از آسیب محصولات کشاورزی، 10 سردخانه 500 تُنی در نقاط مختلف استان با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،صلاح الدین گل محمدی، در هشتمین نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سنندج، گفت: صندوق کارآفرینی امید در کردستان به منظور ایجاد اشتغال در سال 93 به یک هزار و 200 نفر وام اشتغالزایی به صورت پشتیبان، زنجیره تولید و کارفرمایی پرداخت کرده است.

وی افزود: ساخت گیوه زنانه رشته‌ای است که برای اولین بار در استان کردستان ایجاد شده و از طریق دریافت وام‌های خوداشتغالی برای 100 نفر نیز اشتغال ایجاد کرده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان بیان کرد: مجتمع پرورش ماهی پالنگان نیز که به دلیل بروز بیماری تعطیل شده بود، توسط این صندوق راه‌اندازی و احیا شد که برای 450 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان فاقد هرگونه کارخانه فرآوری و سردخانه است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، به منظور جلوگیری از آسیب محصولات کشاورزی، 10 سردخانه 500 تُنی در نقاط مختلف استان با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید ایجاد خواهد شد.

گل محمدی، انگور مریوان و سیب زمینی قروه را از جمله محصولاتی ذکر کرد که فرآوری آنها در استان ضروری است.

وی همچنین در رابطه با وام ازدواج گفت: سهم کردستان از وام ازدواج صندوق کارآفرینی امید 2 هزار و 408 نفر بوده که این میزان در مدت 2 ماه در کردستان پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان، همچنین از کمک این صندوق به یکی از نخبگان استان خبر داد که طرح ترکیب گاز و بنزین را به منظور صرفه‌جویی در مصرف ماشین‌های گازسوز ارائه کرده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.