موافقت بانک‌مرکزی با کاهش نرخ سود به ۱۸ درصد

معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه تصمیم بانک‌ها برای کاهش نرخ سود سپرده به 18 درصد مغایر مصوبه شورای پول و اعتبار نیست، گفت: بانک مرکزی با توجه به روند کاهشی نرخ تورم، با این تصمیم موافق است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید تهران‌فر در خصوص توافق بانک‌های دولتی و خصوص برای کاهش نرخ سود سپرده به 18 درصد از ابتدای آذر ماه، اظهارداشت: این اقدام بانک ها مغایر مصوبه شورای پول و اعتبار نیست.
 
وی افزود: در مصوبه اردیبهشت ماه، شورای پول و اعتبار حداکثر نرخ سود سپرده ها را تعیین کرده و این تصمیم در همان دامنه قرار دارد و بانک مرکزی مخصوصا با توجه به روند کاهشی نرخ تورم با آن موافق است.  
 
معاون نظارتی بانک مرکزی تصریح کرد: بانک مرکزی مکرراً در مواضع خود اعلام کرده است،با توجه به روند کاهشی تورم، نرخ سود سپرده ها نیز باید تعدیل و متناسب با نرخ تورم محاسبه شود اما تا کنون این امر محقق نشده است.
 
تهران فر با بیان اینکه مشکل اصلی بانک‌ها در رقابت‌های غیرحرفه ای است که منجر به عدم تعادل در بازار پول و افزایش قیمت تمام شده تجهیز منابع می‌شود گفت: با توجه به روند کاهشی نرخ تورم انتظار بر این است که نرخ سود سپرده ها نیز متناسب با آن کاهش یابد ولی عمدتا به دلیل مشکلات ساختاری انباشته شده در نظام بانکی این اتفاق نیفتاده است ضمن آنکه رقابت های غیراصولی نیز به این عدم تعادل دامن می زند و بانک ها باید مؤکدا از آن پرهیز کنند.
 
معاون نظارتی بانک مرکزی اظهارداشت: بانک مرکزی ضمن تاکید بر رعایت سقف نرخ سود آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار، با هر گونه تخطی از مصوبه مذکور، برخورد خواهد کرد. عملکرد بانک‌ها در گذشته نیز نسبت به مصوبه مذکور مورد توجه بوده و در موارد تخلف برخورد لازم به عمل آمده و چند پرونده نیز در حال حاضر در هیئت انتظامی بانک‌ها در مرحله رسیدگی قرار دارد.
 
منبع: خبرگزاری فارس
برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار