رئیس بخش جنبه‌های عمومی آلمان:

ایران با چالش‌های متعددی در زمینه مدیریت آب مواجه است

رئیس بخش جنبه‌های عمومی آلمان گفت: طی دیدارهایی که شرکت آلمانی با وزیر نیرو داشتند مشخص شد ایران با چالش‌های متعددی در زمینه مدیریت آب مواجه است اما از طرف دیگر چشم‌اندازهای واضحی در رفع این مشکلات وجود دارد.

ایران با چالش‌های متعددی در زمینه مدیریت آب مواجه استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،توماس استراتنورت رئیس بخش جنبه‌های عمومی آلمان، در اولین گردهمایی مشترک ایران و آلمان اظهار داشت: این همایش بیانگر علاقه شدید مشارکت در زمینه‌های تخصصی و تولید است که اعضای CUP ارائه خواهند داد و از طرفی باتوجه به سطح بالای تخصص موجود در این مشارکت‌‎ها مفید واقع خواهد شد.

وی افزود: طی دیدارهایی که  شرکت آلمانی با وزیر  نیرو داشتند مشخص شد ایران با چالش‌های متعددی در زمینه مدیریت آب مواجه است اما از طرف دیگر چشم‌اندازهای واضحی در رفع این مشکلات وجود دارد.

استراتنورت با اشاره به توافق با وزارتخانه گفت: در واقع باید جایگاهی برای گفتگو در زمینه‌های مختلف ایجاد کنیم که همواره برنامه‌ها و نقشه‌های آن در ماه‌ آینده ترسیم خواهد شد.

رئیس بخش جنبه‌های عمومی خاطرنشان کرد: ما از فرصت‌های بزرگ شرکت‌های آلمانی جهت فعالیت در ایران روز گذشته و از سویی علاقه ایران برای بهره‌گیری از تخصص کشور آلمان برای انجام پروژه‌ها خبردار شدیم و امید است که با رفع تحریم‌ها پروژه‌های جهت مناقصه اعلام کنیم هر جند می‌دانیم مشکلات زیادی درمباحث مالی وجود دارد اما خوشبین هستیم که با تلاش دو جانبه مشکلات برطرف گردد.

وی با اشاره به حضور برخی شرکت‌های آلمانی در سال‌های گذشته در ایران اظهار داشت: یکی از شرکت‌های آلمانی که از 10 سال گذشته با ایران همکاری داشته صحبت‌هایی در این زمینه کرده‌ایم و همواره این شرکت دو عنصر تداوم فعالیت‌ها و اطمینان دو جانبه را گوشزد می‌کند و حال باید این دو عنصر اصلی امروز برقرار شود زیرا ایده تشکیل یک کارگروه برای پیگیری برنامه‌ها بسیار خوب است.

**انتقال داننش آب و فاضلاب از آلمان به ایران

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه  کریستین فن لونفسکی مدیرعامل مشارکت آب آلمان در اولین گردهمایی مشترک ایران و آلمان اظهار داشت: از سال 2012 مشارکت آب آلمان وارد فعالیت کشور ایران شد که یکی از زمینه فعالیت‌ها حضور در نمایشگاه بنی‌المللی آب بود و همواره در سال 2010 آلمان میزبان هیأت‌های مختلف ایرانی در آلمان بود و از طرفی در سال 2014 وزیر نیرو در آلمان حضور داشتند و این اولین گام جهت برقراری ارتباط و شروع فعالیت‌ها بود.

فن لونفسکی بیان کرد: در سال 2010 تفاهم‌نامه‌ای با وزارت نیرو، شرکت آب و فاضلاب کشور، استان تهران مبنی بر توسعه ظرفیت‌ها و انتقال دانش و فناوری و تولید پروژه‌ها به امضا رسید و گفتنی است که نتیجه این تفاهم‌نامه اولین روز ملی آب با مشارکت آلمان در ایران است.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌سازی یکی از مسائل مهم همکاری‌ها است و ما در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی برای بازدید هیأت‌های ایرانی در آلمان در چهارچوب کارگاه‌های آموزشی خواهیم داشت و از طرفی شبکه‌سازی یکی از نکات مهم برای ما همکاری‌های ثابت و پاینده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار