قزوین؛

جمع آوری بیش از 100 کالا از فروشگاه های قزوین

مدیر کل سازمان استاندارد استان قزوین گفت: در ۷ ماه نخست امسال بیش از ۱۰۰ مورد کالای غیر استاندارد از فروشگاه‌های استان جمع آوری شده که از این تعداد حدود ۷۵ کالا به علت تخلف مکرر اعلام جرم شده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محمود رضا طاهری افزود:   ۲۵ کالای باقی مانده به علت این‌که برای بار اول تخلف کرده و از موضوع مطلع نبودند فقط کالاهای آن‌ها جمع آوری و در صورت تکرار، اعلام جرم خواهند شد.

وی همچنین از کشف ۳ مورد جعل استاندارد خبر داد و گفت: هر جعل استانداردی به منزله این نیست که با استاندارد مطابقت ندارد بلکه ممکن است کالا از استانداردهای لازم برخوردار باشد اما به دلیل عدم اخذ مجوز از سازمان استاندارد جزء متخلفین محسوب می‌شوند.

مدیر کل سازمان استاندارد استان قزوین خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده کالاهای غیر استاندارد غیر بومی، اقلام و کالاهای متخلف به مراجع  همان استان‌ها ارجاع داده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تعداد واحدهای نمونه استاندارد در ۱۵ مهر اعلام شده است افزود: فقط کالاهایی مجوز استاندارد را کسب می کنند که مطابق با استاندارد ملی ساخته شده باشند.


انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.