ساری؛

سرمایه گذاری در مازندران با معضلی به نام نبود زمین صنعتی

كمبود زمين مهمترين دغدغه توسعه سرمايه گذاری در مازندران است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مديرعامل شركت شهركهای صنعتی مازندران گفت : با توجه به كمبود زمين صنعتی در استان ، بايد بهره برداري از زمين بطور كامل صورت پذيرد .

سيد مصطفی موسوی به وجود دو هزار و 500 واحد صنعتی در 39 شهرک و ناحیه صنعتی در استان اشاره کرد و افزود: یکهزار و 400 واحد از این واحدها به بهره برداری رسیده و مابقی درحال ساخت و ساز هستند و حدود 400 واحد صنعتی به دلیل رکود اقتصادی و مشکلات سرمایه در گردش متوقف مي باشند .

وی با اشاره به اینکه امسال 28 واحد صنعتی تعطیل شده ، با حمایت دولت و بانکهای عامل ، تولیدات خود را از سر گرفته اند گفت : بسته حمایتی دولت در خرید محصولات تولیدی میتواند بار دیگر ، خرید و فروش تولیدات داخل کشور را رونق ببخشد .

وی یکی از مهمترین مشکلات و دغدغه‌ها در توسعه سرمایه گذاری استان مازندران را کمبود زمین صنعتی عنوان کرد و بیان داشت : هم اکنون سرمایه گذاران زیادی در انتظار واگذاری زمین صنعتی در شهرکها و نواحي صنعتي هستند

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران ، تعداد شهرکها و نواحی صنعتی استان را هزینه بر دانست و گفت : سالانه هزینه ای که برای نگهداری و ارایه خدمات عمومی به شهرک های صنعتی استان انجام می شود، برابر با ساخت یک شهرک صنعتی جدید است.

موسوی متوسط مساحت شهرکها و نواحی صنعتی در مازندران را 50 هکتار عنوان کرد و افزود : این در حالیست که متوسط نیاز زمین برای یک واحد صنعتی بزرگ در شهرک 35 هکتار است

وی به بررسی وضعیت زمینهـای موجود در شهرکها و نواحی صنعتی مازندران اشاره و خاطرنشان کرد : بهمین منظور ، در سال گذشته قرارداد 128 واحد صنعتی راکد که صاحبان آن نیز اهلیت تولیدات صنعتی را نداشتند ، بصورت قانونی فسخ شده است .

موسوی با اشاره به اینکه دولت ، واحدهای صنعتی موثر و با موقعیت ممتاز تولیدات صادرات محور را مورد حمایت قرار می دهد تأكيد كرد : با توجه به کمبود زمین در شهرکها و نواحی صنعتی مازندران ، زمین صنعتی باید بصورت کامل مورد بهره برداری قرار بگیرد .

انتهای پیام /س

برچسب ها: سرمایه ، گذاری ، مازندران ، معضل ، نام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.