گزارش وب سایت فوروارد:

چه کسی صورت حساب سفرهای نامزدهای انتخاباتی آمریکا را به اسرائیل می پردازد؟

وب سایت فوروارد در گزارشی به اهمیت سفر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اراضی اشغالی فلسطین پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وب سایت فوروارد در گزارشی نوشت: اگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهان پیروزی در رقابت های مقدماتی حزبی و در نهایت پیروزی در انتخابات اصلی هستند، باید دست کم یکبار  به اسرائیل سفر کنند.

در این گزارش به سفر برخی از نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا به اراضی اشغالی فلسطین پرداخته شده است. چرا که اهمیت سفر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تل‌آویو بر هیچ کس پوشیده نیست. نامزدهای انتخاباتی آمریکا اگر می خواهند در رقابت های مقدماتی حزبی -- که شروع آن در ایالت آیوا خواهد بود -- موفق شوند، باید وفاداری خود را به مقامات صهیونیست ثابت کنند.

در این گزارش آمده است: "با وجود هزینه های بالای سفر به اسرائیل، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دغدغه ای در خصوص تامین هزینه های این سفر ندارند. چرا که سازمان های یهودی هزینه آنها را متحمل می شوند. سفر به اسرائیل باعث می شود نامزدهای انتخاباتی آمریکا با حامیان بزرگ تر مالی آشنا شوند.

نگارنده گزارش می افزاید: بیشتر هزینه سفرهای مقامات آمریکایی به اسرائیل به وسیله -- "بنیاد آموزش آمریکا و اسرائیل" که خواهر خوانده کمیته "روابط عمومی آمریکایی و اسرائیل" است – تامین می شود. سازمان دیگری نیز بنام "Birthright-Israel" وجود دارد که به ویژه تامین کننده هزینه سفر دانشجویان آمریکایی-اسرائیلی به تل‌آویو است. این سازمان دانشجویان آمریکایی- اسرائیلی را با هدف آموزش و آشنایی با مذهب و فرهنگ یهودیت به اراضی اشغالی فلسطین می فرستد.  

در ادامه گزارش آمده است: این سفرها نوعی بازی برد-برد برای مقامات آمریکایی و اسرائیلی به شمار می رود. مقامات آمریکایی با  سفر به تل آویو، حامیان مالی جدید می یابند و در مقابل، مقامات اسرائیلی  نیز با اندیشه ها و برنامه های مقامات بلندپایه آمریکایی آشنا می شوند.

در بخش دیگری از گزارش آمده است: هزینه های سفر بن کارسون – نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا -- به اسرائیل از سوی سازمان نه چندان مطرح "face of Isreal" تامین شد. از آنجایی که بن کارسون به تازگی وارد عرصه سیاست شده است، با حامیان و لابی های یهودی چندان آشنایی ندارد. کارلی فیوورینا – از دیگر نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا -- نیز در سال 2010 (1388) چندی پس از آغاز فعالیت های سیاسی خود عازم تل‌آویو شد. سفر وی نیز از سوی یک سازمان یهودی حمایت شد. رند پال – سناتور کنتاکی -- نیز در سال 2013 (1391) به اسرائیل سفر کرد. هزینه های سفر وی از سوی "انجمن خانواده آمریکایی" تامین شد. تد کروز – سناتور تگزاس – که از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی در کنگره به شمار می رود،  سال گذشته به اسرائیل سفر کرد. هزینه های سفر وی از سوی سازمان "آمریکا را همین حالا امن کنید" تامین شد. 

در این گزارش آمده است: نامزدهای دموکرات نیز همچون همتایان جمهوری‌خواه خود سفرهایی را به اسرائیل داشته اند. هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – چندین بار و در سمت های مختلف به تل‌آویو سفر کرد.

در پایان گزارش آمده است: همانطور که در بالا ذکر شد، " بنیاد آموزش آمریکا و اسرائیل" بیش از سایر سازمان های یهودی از سفر مقامات بلند پایه آمریکایی گرفته تا خبرنگاران و دانشجویان به اراضی اشغالی حمایت کرده است. طبق آمار موجود، در سال جاری میلادی 120 عضو کنگره به اراضی اشغالی فلسطین سفر کردند. از این تعداد،  104 نفر از سوی بنیاد آموزش آمریکا و اسرائیل به تل‌آویو فرستاده شدند.

انتهای پیام/

 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا کليک کنيد.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
مرگ بر آمریکا و اسرائیل
آخرین اخبار