بدهی 250 میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به بدهی 250 میلیارد تومانی بیمه ها به این دانشگاه ، گفت: عدم پرداخت به موقع مطالبات موجب شکایت و گله مندی کادر درمانی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان دکتر علی اصغر پیوندی در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها ضمن اعلام این خبر گفت: پزشکان و پرستاران در مقابل خدمتی که ارائه می دهند انتظار پرداخت به موقع مطالباتشان را دارند که متاسفانه به دلیل بدهی بیمه ها این امر میسر نمی شود.

وی مطالبات دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی را از بیمه های تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و خدمات درمانی 250 میلیارد تومان بیان کرد و افزود: علی رغم ارسال اسناد بیمارستان ها به بیمه ها از ابتدای سال 94  هیچ پرداختی به بیمارستان ها صورت نگرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: البته توانستیم  با جابجایی منابع ، مطالبات پزشکان و پرستاران را  تا پایان تیرماه سال جاری پرداخت کنیم.

وی در ادامه، با اشاره به این که عدم تجمیع بیمه می تواند اثرات نامطلوبی در ارائه خدمات کادر درمانی به بیماران داشته باشد، گفت:  به دنبال کاهش ارائه خدمات درمانی به بیماران، میزان رضایتمندی مردم از نحوه دریافت خدمات کاهش پیدا می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین افزود: براساس اسناد بالادستی کشور و سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، تولیت بیمه های درمانی باید به عهده وزارت بهداشت باشد که این مسئله به معنی افزایش قدرت وزارت بهداشت یا کاهش قدرت وزارتخانه دیگر نیست.

به گفته وی، چنانچه تجمیع بیمه ها صورت گیرد، کارها روان تر پیش می رود و نظام سلامت می تواند پاسخگویی بهتری داشته باشد.

دکتر پیوندی همچنین، بر ضرورت در اختیار داشتن منابع وزارت بهداشت در دست خود این وزاتخانه تاکید کرد و افزود: این امر موجب می شود تا بتوانیم با مدیریت منابع خود، میزان پاسخگویی به مردم و ارائه خدمات سلامت را بالا بریم.

وی با اشاره به موافقت مجلس و تاکید سیاست های مقام معظم رهبری در تجمیع بیمه ها، ابراز امیدواری کرد که در این خصوص از پرداختن به امور حاشیه ای پرهیز کنیم و  با تصمیم گیری منطقی به گونه ای عمل نماییم تا حقوق همگان رعایت و پرداخت شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار