شیراز؛

کشف کلاهبرداری از طریق دستگاه pos

فرمانده انتظامی شهرستان "مرودشت" استان فارس از کشف کلاهبرداری چهل میلیون ریالی از طریق دستگاه pos در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ دوم "دلاور القاصی مهر" گفت: در پی اعلام شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغی از حساب وی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس "فتا" شهرستان "مرودشت" قرار گرفت.

وي ادامه داد: با بررسی هاي انجام شده مشخص شد کارت بانکی شاکی در اختیار مادرش بوده و وی از یک مغازه از طریق دستگاه  posخريد انجام داده است که در همین فاصله مبلغی دیگر از کارت وی کسر شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان "مرودشت" اظهار كرد: ماموران با انجام یکسری اقدامات فني دریافتند مبالغ کسر شده از حساب شاکی از طریق پایانه های فروشگاهی متفاوت بوده که به بررسی بیشتر این موضوع پرداختند.

سرهنگ دوم"القاصی مهر" افزود: با کامل شدن تحقیقات در این خصوص مشخص شد، هر دو پایانه فروشگاهی متعلق به یک نفر و در یک آدرس است که صاحب آن با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر و با بررسی حساب وی در مدت 2ماه 9 هزار مورد تراکنش مشکوک مشاهده شد.

وي گفت: با تلاش ماموران تا کنون 23 نفر از خرید کنندگان از فروشگاه این متهم شناسایی که با تحقیق از آنان مشخص شد، از حساب تعداد13 نفر از آنان بالغ بر 40 میلیون ریال به صورت غیر مجاز برداشت شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان "مرودشت" خاطر نشان كرد: متهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان و فروشگاه وی با نصب پلاکارد پلمپ شد و به شهروندان نيز جهت کشف سایر کلاهبرداری ها در این خصوص اطلاع رسانی شده است.

سرهنگ دوم"القاصی مهر" به شهروندان توصیه كرد: برای اینکه در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند، از اعلام رمز کارت بانکی خود به دیگران خودداری و متصدیان فروشگاه ها را ملزم كنند دستگاه pos را برای پرداخت الکترونیکی در دسترس قرار دهند.

وي همچنين توصيه كرد: پس از پرداخت الکترونیکی با دستگاه pos حتما از متصدیان فروشگاه ها رسید دستگاه را گرفته و مبلغ کسر شده را به دقت چک كرده و در صورت اعلام متصدیان فروشگاه ها مبنی بر عملیات ناموفق، حتماً رسید را دریافت كنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.