اهواز؛

بیمارستان فوق تخصصی ریه در اهواز احداث می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از صدور مجوز احداث بیمارستان فوق تخصصی ریه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز دکتر اسماعیل ایدنی هدف از احداث این بیمارستان را رسیدگی هر چه بیشتر به بیماران تنفسی بیان کرد. 

وی به تداوم بحران ریزگرد‌ها و مشکلات تنفسی در سال‌های گذشته اشاره کرد و بیان داشت: این دانشگاه درخواست راه اندازی یک مرکز آموزشی، درمانی تحقیقاتی بیماری‌های تنفسی را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه کرد و خوشبختانه وزیر با احداث این بیمارستان در خوزستان موافقت نمود. 

ایدنی اظهار کرد: هم اکنون نیاز سنجی، صدور مجوز احداث و توافقات کلی برای ساخت این بیمارستان انجام شده، اما تامین منابع مالی نیازمند تصویب و پیش بینی ردیف بودجه برای احداث توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: یک مجری به عنوان مثال مسکن و شهرسازی عهده دار کار احداث بیمارستان می‌شود و برای تجهیز و بهره برداری به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل می‌گردد و همچنین کار کار‌شناسی با توجه به استعداد، ظرفیت و تعداد تخت‌های لازم برای بیمارستان انجام شود. 

وی پروسه ساخت یک بیمارستان را حداقل ۳ تا ۴ سال عنوان کرد و گفت: البته کمک خیرین و سازمان‌های حمایتی، روند انجام کار را تسریع می‌نماید. 

پدیده گرد و غبار یکی از مشکلات زیست محیط خوزستان در ۱۰ سال گذشته است و در بعضی روز‌ها، میزان ریزگرد‌ها به ۷۰ برابر حد مجاز رسید و مدارس و ادارات خوزستان را به تعطیلی کشاند. 

گفتنی است امسال از زمان بارش نخستین باران پاییزی در آبان و تداوم بارندگی‌ها در مجموع تا ۱۷ آبان، ۲۳ هزار و ۳۱۵ نفر در اثر مشکلات تنفسی به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کرده‌اند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.