اردبیل؛

فعالیت بیش از 12 هزار راننده در بخش کالا و مسافر در اردبیل

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: ۱۲ هزار و ۷۰۵ راننده در بخش کالا و مسافر این استان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی رحمتی بابیان اینکه از این تعداد ۱۰ هزار نفر در حوزه کالا فعال هستند، افزود: هرچند تعداد ناوگان حمل‌ونقل کالا هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه دارد اما ممکن است یک کامیون دو راننده داشته باشد.

وی گفت: در بخش مسافر نیز دو هزار و ۷۰۵ راننده فعالیت دارند و تعداد ناوگان در بخش مسافر ۵۹۸ اتوبوس، ۳۷۸ مینی‌بوس و ۵۸۶ سواری است که درمجموع هزار و ۵۶۰ دستگاه است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان هویت هر راننده در ناوگان حمل‌ونقل را برخورداری از کارت‌های هوشمند دانست و بابیان اینکه در بخش مسافر ما هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو را فعال می‌دانیم، متذکر شد: کارت هوشمند برخی رانندگان ابطال‌شده است.

رحمتی دلیل ابطال را تخلف در وظایف دانست و تصریح کرد: ازجمله مسافر گیری در خارج از پایانه عمده دلیل ابطال کارت هوشمند رانندگان است.

وی به ساماندهی فعالیت رانندگان در ۸۷ شرکت حمل‌ونقل بار و ۴۶ شرکت حمل‌ونقل مسافر اشاره کرد و خواستار رعایت قوانین از سوی رانندگان شد تا در مقابل حمل‌ونقل از فعالیت آن‌ها حمایت کند.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان بابیان اینکه در استان با کثرت ناوگان مواجه هستیم افزود: تلاش ما بر این است با تعریف نوبت‌های جدید کاری به‌ویژه در بخش مسافر گیری از ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل مسافر استفاده بهینه داشته باشیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.