بندرهای هرمزگان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

محمد محسنی افزود: وزش بادهای شدید لحظه ای و ایجاد پدیده موج مرده، امروز شرایط را برای تردد همه شناورهای مسافری نامساعد کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ توفانی شدن خلیج فارس و نامساعد بودن شرایط جوی، تمامی بندرهای مسافری استان هرمزگان را از صبح امروز(چهارشنبه) تا اطلاع ثانوی به حالت تعطیل درآورد.  

 مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر که مسئولیت راهبری بندرهای مسافری هرمزگان را برعهده دارد، روز چهارشنبه گفت: به دلیل توفانی و مواج بودن دریا از صبح امروز تردد تمامی شناورها بین بنادر مسافری شهید حقانی بندرعباس، شهید ذاکری قشم و بندرگاه هرمز در راستای افزایش ایمنی سفرهای دریایی انجام نمی شود.  
 
محمد محسنی افزود: وزش بادهای شدید لحظه ای و ایجاد پدیده موج مرده، امروز شرایط را برای تردد تمامی شناورهای مسافری نامساعد کرده است.  
 
وی خاطرنشان کرد: جابجایی مسافران از بندرعباس به قشم و هرمز و برعکس تا ساعت 22 و 30 دقیقه شامگاه دیشب انجام شد.  
 
محسنی همچنین از مسافران و شهروندان خواست تا زمان بازگشایی بندر شهید حقانی از مبادی غیر مجاز و با شناورهای غیر استاندارد تردد نداشته باشند.  
 
وی اضافه کرد: هموطنان در صورت ضرورت می توانند از مسیر دریایی بندر پهل و لافت در فاصله ٧٠ کیلومتری غرب بندرعباس تردد کنند.  
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه نیز گفت: در پی حاکم شدن وضعیت ناپایدار جوی، بنادر مسافری لنگه، چارک و آفتاب به مقصد جزیره کیش از دیروز (سه شنبه) تاکنون به حالت تعطیل درآمده است.  
 
محمود صابری از هموطنانی که قصد سفر دریایی از طریق بنادر غرب استان به مقصد جزیره کیش را دارند، خواست تا اطلاع ثانوی که شرایط مناسب جوی برای تردد شناورهای مسافری برقرار می شود، سفر خود را به تعویق بیندازند.  
 
بیش از 95 درصد کل ترددهای دریایی کشور از طریق بنادر ده گانه مسافری استان هرمزگان انجام می شود که بیشتر ترددها از بندرعباس به جزیره قشم و از بنادر غرب استان همچون چارک و آفتاب به مقصد جزیره کیش است.  
 
به دنبال اطلاعیه شماره 35 و هشدار شماره 15 اداره کل هواشناسی هرمزگان، مبنی بر ورود سامانه بارش زا به استان از روز یکشنبه هفدهم آبان، بارش باران در بیشتر مناطق استان آغاز شده است.  
 
با ورود این سامانه بارشی شهرستان های میناب، رودان، حاجی آباد، بستک، لاوان و شمال بندرعباس شاهد بارش باران بودند.  
 
از بامداد امروز چهارشنبه بیستم آبان ماه نیز بارش شدید باران در شهر بندرعباس آغاز شده است.  
کارشناس مرکز پیش بینی اداره هواشناسی هرمزگان گفت: سامانه جنوبی که وزش باد شدید به همراه دارد با تقویت سیستم مدیترانه ای موجب باران شدید در استان می شود.  
 
سید محمدتقی سدیدی افزود: این سیستم بارشی تا پنجشنبه در هرمزگان ادامه دارد.  
 
مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان در خصوص آمادگی استان در این شرایط گفت: به دنبال هشدار هواشناسی در خصوص وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در استان، تدابیر لازم اندیشیده شده است.  
 
علیرضا صفا اظهار کرد: تمام کارگروه های مرتبط از جمله امداد و نجات، خدمات رسانی، بهداشت و فرمانداری ها در حالت آماده باش هستند و مدیریت بحران استان نیز پیگیر مسائل است.  
 


منبع: ایرنا
برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار