فارغ از مشکلات مالی که در حوزه مستندسازی ما را آزار می دهد، مشکل اصلی این است که روحیه کار گروهی در آن وجود ندارد، این امر موجب شده است که پیشرفت لازم در این زمینه وجود نداشته باشد.

طلایه اطلسی مستندساز جوان ایرانی که کارهای متعددی در این عرصه دارد، در خصوص آخرین کار خود با نام «سرقفلی» به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مضمون این قصه درمورد سرقفلی اماکن تجاری در سطح شهر است که خانواده خودم به این موضوع مبتلا بودند. من درمورد این موضوع مدت زیادی تحقیق کردم و وقتی مصمم شدم فیلم بسازم که فهمیدم خیلی از افراد جامعه با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

اطلسی در ادامه، در مورد «سرقفلی» ادامه داد: تدوین و فیلمبرداری این فیلم به پایان رسیده و هم‌اکنون آماده صداگذاریست.

وی همچنین درمورد جشنواره «حقیقت» گفت: ما ایرانی‌ها هیچگاه گلایه‌هایمان تمامی ندارد، اما در واقع در این زمینه کمبودهایی وجود دارد که باید مرتفع شود. سینما «حقیقت» تنها جشنواره تخصصی مستند در ایران است و من شخصاً این جشنواره را دوست دارم. فکر می‌کنم امسال فیلم‌های خوبی به جشنواره ارسال شده است و شاهد رقابت جدی بین فیلم‌ها هستیم.

طلایه اطلسی در پایان صحبت‌های خود در مورد مشکلات این حوزه خاطرنشان کرد: فارغ از مشکلات مالی که این حوزه را آزار می دهد، مشکل اصلی مستند این است که روحیه کار گروهی در آن وجود ندارد، این امر موجب شده است که پیشرفت لازم در این زمینه وجود نداشته باشد.

گفتنی است؛ عوامل فیلم مستند «سرقفلی» عبارتند از:

تهیه‌کننده، تدوین و کارگردانی: طلایه اطلسی؛ مشاور حقوقی فیلم: جواد طوسی؛ تحقیق و نگارش: طلایه اطلسی،طراوت اطلسی؛ تصویربردار: نوید مهیمنیان؛ صدابردار: علی عدالت‌دوست؛ دستیار کارگردان: طراوت اطلسی؛ جانشین تولید: سلیم قاسمی، امیرارسلان اطلسی؛ سرمایه‌گذار: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار