رفیق کشی بخاطر متلک به خواهر/قاتل نوجوان از اعدام رهایی یافت

پسر 16 ساله ای که در یک درگیری دوست خود را به قتل رسانده بود، با حکم دادگاه و به خاطر ماده 91 قانون مجازات اسلامی، از قصاص رها شد.

قتل دوست نوجوان بخاطر متلک به خواهر/قاتل از اعدام رهایی یافت
به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، 27 آذر سال 90 ماموران پلیس دماوند در جریان وقوع یک قتل قرار گرفتند و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با حضور در محل حادثه به تحقیق در این رابطه پرداختند.

با حضور ماموران مشخص شد که دو پسر جوان با یکدیگر درگیر شده و یکی از آنها با ضربه چاقوی میوه خوری دیگری را به قتل رسانده است.بنابراین پسر 16 ساله خیلی زود دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد.

وی به ماموران گفت: مقتول به خواهرهای من متلک گفته بود، برای همین با او درگیر شدم و در این درگیری اصلا نفهمیدم چه شد که ضربه چاقو را به او زدم.

با اعتراف این پسر وی به بازسازی صحنه جنایت پرداخت و پس از آن پرونده اش برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

وی در این دادگاه محاکمه و با حکم هیات قضایی به قصاص محکوم شد.

این حکم در حالی صادر شد که وکیل این پسر به آن اعتراض کرد و در نهایت پسر جوان مشمول ماده 91 قانون مجازات اسلامی شد. بنابراین پرونده بار دیگر برای بررسی اینکه متهم هنگام قتل بر جرم خود آگاه بوده یا نه، به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

صبح دو روز گذشته این پسر در این شعبه محاکمه شد و ابراز پشیمانی کرد و به قضات گفت: باور کنید اصلا قصد کشتن نداشتم. مقتول خودش چاقو را برداشت و می خواست مرا بزند من هم از ترسم و تنها برای دفاع از خود، چاقو را از او گرفتم و ضربه را زدم. اما نمی دانستم که به قتل می رسد.

در پایان هیات قضایی وارد شور شدند و در نهایت متهم را مشمول ماده 91 قانون مجازات اسلامی دانسته و او را از مجازات اعدام رها کردند.

این پسر با حکم قضات دادگاه به زندان محکوم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار