یک نمایشگاه؛ 700 رسانه

بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها امروز جمعه به کار خود در مصلای تهران پایان می‌دهد رویدادی که 700 رسانه محصولات و آثارشان را به نمایش گذاشتند تا بار دیگر با هم بودن را تجربه کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایشگاه امسال با همه فراز و نشیب‌ها و زیبایی‌های خود امروز به ایستگاه آخر می‌رسد اما تجربه و آموخته‌های این گردهمایی بزرگ سال‌های سال در ذهن‌ها باقی خواهند ماند.

توشه این نمایشگاه چراغ راه آینده خواهد بود و به طور قطع مطبوعات و رسانه‌ها در طول یک سال درس‌های این رویداد را در بهتر کردن امور استفاده خواهند کرد.

رسانه‌ها و مطبوعات در این هفت روز فعالیت‌ها و محصولات خود را به محک آزمون و نگاه مردم و بازدیدکنندگان قراردادند تا میزان موفقیت‌های خود را بسنجند و این خصوصیت نمایشگاه‌ها است.

بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با شعار نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه درحالی شنبه 16 آبان ماه جاری در مصلی تهران آغاز شد که درصدد بود شعار نمایشگاه را بیش از پیش در فضای رسانه‌ای کشور مورد توجه قرار دهد.

تحولات 7 روز برپایی این نمایشگاه در تهران نشان داد که تحقق این شعار نیاز جامعه امروز است. مطبوعات و رسانه‌ها باید بنویسند و نقد کنند اما هیچ گاه نباید از نقد منصفانه فاصله بگیرند.

اما همان طور که قلم بدستان نقد منصفانه می‌نویسند، مسئولان و دست اندرکاران نیز باید پاسخ دهند که اگر این دو در کنار هم به درستی انجام شود جامعه در فضای آرام به رشد و توسعه خواهد رسید.

امسال 700 رسانه در 600 غرفه محصولات خود را به نمایش گذاشتند. تعداد شرکت کنندگان در این دوره بیشتر از سال‌های قبل بوده و این نشان می‌دهد که هر سال استقبال رسانه‌ها از این رویداد بیشتر و بیشتر می‌شود.

این رشد حضور همچنین حاکی از این است که وجود نمایشگاه یک ضرورت برای جامعه رسانه‌ای کشور محسوب می‌شود زیرا گردهمایی آنان در یک مکان مزیت‌های فراوانی برای آنان در پی دارد.

رسانه‌ها در کنار هم از تجربیات یکدیگر استفاده می‌کنند و در ادامه راه خود از آن بهره برداری خواهند کرد. هیچ رسانه‌ای کامل نیست و همین خصوصیت باعث می‌شود که از آموختن تجربیات دیگران بی‌نیاز نشویم.

مزیت دیگر برپایی نمایشگاه مطبوعات این است که رسانه‌های پایتخت و شهرستان‌ها می‌توانند مسایل و مشکلات خود را در گردهمایی بزرگ مثل نمایشگاه مطبوعات بازگو کنند تا راه‌هایی برای رفع آن پیدا شود.

رسانه‌های محلی و استانی می‌توانند موجب استحکام پیوندهای محلی شوند و به اتحاد میان اقوام کمک کنند. این رسانه‌ها مشکلات محلی را به زبان محلی مطرح می‌کنند و این از خصوصیت این رسانه است.

امسال 28 درصد رسانه‌ها برای اولین بار در این رویداد حاضر شدند و حضور 340 رسانه خصوصی در کنار رسانه‌های دولتی بر تفاوت‌های این رویداد افزود.

نمایشگاه مطبوعات تهران که در ابتدا فقط با حضور روزنامه‌ها و نشریات برگزار می‌شد اکنون خبرگزاری‌ها و رسانه‌های الکترونیکی نیز به آن افزوده شده است.

ایجاد ده‌ها خبرگزاری در سال‌های اخیر باعث شد که غرفه‌هایی نیز برای این رسانه‌ها در نمایشگاه پیش بینی شود در حالی که با ظهور اینترنت، رسانه‌های دیجیتال نیز به نمایشگاه آمدند.

حضور خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دیجیتال در نمایشگاه مطبوعات بر غنای این رویداد افزود و اکنون این نمایشگاه با تنوع بیشتری برگزار می‌شود.

بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها امروز جمعه پس از یک هفته فعالیت به کار خود در مصلای تهران پایان می‌دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.