مصطفوی:

محرومیت داوران به چه درد تیم‌ها میخورد؟

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ضمن انتقاد از عملکرد کمیته داوران ، اشتباهات داوری را به 2دسته کلی تقسیم کرد.

داریوش مصطفوی در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ارتباط با اشتباهات داوری اخیر اظهار کرد: به طور کلی اشتباهات داوری به 2دسته تقسیم می‌شوند.
داوران یا نسبت به قوانین اطلاع ندارند و نمی‌دانند که اشتباه کردند و یا می‌دانند و آگاهانه اشتباه می‌کنندو
کسی که مثل آقای جهانبازی پس از اشتباه خود از تیم زیان دیده عذرخواهی می‌کند ، آیا می‌داند که با همان یک سوت غلط چه ضربه‌ای به این تیم وارد کرده است؟
تیمی مثل پرسپولیس که با میلیاردها تومان هزینه وارد مسابقات شده و 40 میلیون نفر هوادار دارد، چه سودی از محرومیت این داوران می‌برد؟ به نظر من کمیته داوران درایت لازم برای برخورد با تخلفات ندارد. آن چه که مسلم است ، این است که داوران باید به تیم‌های متضرر شده، خسارت مادی‌و معنوی بپردازند وگرنه همانطور که گفتم محرومیت آن‌ها بهره‌ای برای تیم‌ها ندارد.

وی افزود: حالت دیگری که می‌توان برای داوران متضرر بود اشتباهات آگاهانه و یا از پیش تعیین شده است. اگر فضای فوتبال ما به سمت این اتفاقات و شرط‌‌ بندی و موارد مشابه کشیده شود باید بگویم وای به حال آینده این فوتبال ! این مسیری که کشورهایی مثل سنگاپور و اندونزی پیش گرفتند.
مدیرعامل سابق پرسپولیس همچنین درباره شرایط این تیم و صدمات اشتباهات داوری به سرخ‌پوشان گفت: پرسپولیس در حال حاضر یکی از بهترین دوران‌های کل عمرش را می‌گذراند. بازیکنان این تیم جوان هستند و به خوبی توجیه شده‌اند که باید منظم و مسئولیت‌پذیر عمل کنند.

برانکو دیگر چه کاری می‌تواند برای این تیم انجام دهد؟
کمیته داوران باید پاسخگو باشد وتکلیف این اشتباهاتی‌ را که از حالت غیر عمدی در حال خارج شدن است معلوم کند.


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار