آمریکا «جلاد‌‌ داعش» و عامل سر‌بریدن سه خبرنگار را هدف قرار داد

«اموازی شهروند بریتانیاست و در ویدئویی هایی دیده شده که قتل استیون ساتلاف و جیمز فولی خبرنگاران آمریکایی، عبدالرحمان کاسیگ امدادگر آمریکایی، دیوید هینز و الن هنینگ امدادگران بریتانیایی، کنجی گوتو خبرنگار ژاپنی و شمار دیگری از گروگان ها را نشان می دهد.»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،وزارت دفاع آمریکا می گوید نیروهای این کشور در یک حمله هوایی، شهروند بریتانیایی عضو داعش با لقب "جان جهادی" (Jihadi John) را هدف گرفته اند. لقب دیگری که رسانه‌ها به او داده‌اند "جلاد داعش" است.
 
پیتر کوک سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای گفت: «نیروهای آمریکایی در تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۱۵ حمله ای هوایی در رقه سوریه انجام دادند که "محمد اموازی" معروف به جان جهادی را هدف گرفت.»
 
براساس این بیانیه "اموازی شهروند بریتانیاست و در ویدئویی هایی دیده شده که قتل استیون ساتلاف و جیمز فولی خبرنگاران آمریکایی، عبدالرحمان کاسیگ امدادگر آمریکایی، دیوید هینز و الن هنینگ امدادگران بریتانیایی، کنجی گوتو خبرنگار ژاپنی و شمار دیگری از گروگان ها را نشان می دهد."
 
پنتاگون گفت که درحال ارزیابی نتایج عملیات امشب است و در زمان مناسب اطلاعات بیشتری ارائه خواهد کرد.
 
یک منبع آگاه در وزارت دفاع آمریکا به بی بی سی گفت که حمله به یک اتومبیل "پس از ردگیری دقیق آن در طول زمان" انجام شد.
 
اموازی، شهروند بریتانیایی متولد کویت که گفته می‌شود هنوز به سی سالگی نرسیده، اولین بار در یکی از ویدئوهای داعش در حال بریدن سرجیمز فولی، خبرنگار آمریکایی دیده شد.
 
اعضای سابق داعش می گویند که "جان جهادی" دو سال و نیم پیش برای اولین بار وارد سوریه شد.
 
در فیلم‌های بعدی او در حال بریدن سر استیون ساتلوف، روزنامه‌نگار آمریکایی، دیوید هینز، امدادرسان بریتانیایی، آلن هنینگ، راننده تاکسی بریتانیایی و عبدالرحمان کاسیگ، امدادرسان آمریکایی دیده شده است.
 
آگوست ۲۰۰۹: به همراه دو نفر از دوستانش به تانزانیا سفر کرد، اما پلیس مانع ورودش به دارالسلام شد و او را به همراه دوستانش با هواپیمایی به آمستردام فرستاد. وی پس از بازجویی به بریتانیا بر می‌گردد.
 
سپتامبر ۲۰۰۹: بریتانیا را برای کار کردن به مقصد کویت ترک کرد.
 
مه /ژوئن ۲۰۱۰: محمد اموازی برای یک دیدار ۸ روزه به بریتانیا بازگشت.
 
ژوئیه ۲۰۱۰: در فرودگاه هیترو ماموران مانع از بازگشت او به کویت شدند. به او گفته شد که به دلیل پایان یافتن مهلت ویزایش نمی‌تواند به کویت سفر کند.
 
سال ۲۰۱۳: محمد اموازی، اسمش را به محمد العیان تغییر داد و بار دیگر تلاش کرد به کویت سفر کند، اما مانع از سفرش شدند و او را مورد بازجویی قرار دادند. سه روز بعد او از بریتانیا خارج شد. پلیس بعدا به خانواده‌اش اطلاع داد که او به سوریه سفر کرده است.
 


منبع:جام نیوز
انتهای پیام/

 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.