افزایش تدابیر امنیتی در شهرهای مختلف آمریکا

پس از حملات مرگبار پاریس، تدابیر امنیتی در برخی از مناطق آمریکا تشدید شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: پس از حملات مرگبار پاریس، تدابیر امنیتی جمعه شب در نیویورک، بوستون و دیگر شهرهای آمریکا افزایش یافت.
این در حالیست که مقامات انتظامی اعلام کردند افزایش حضور پلیس، اقدامی احتیاطی است نه در واکنش به هیچ تهدید خاصی.

اداره پلیس نیویورک اعلام کرد ماموران مرکز فرماندهی مبارزه با تروریسم و دیگر واحدهای ویژه در مناطق تردد گردشگران و کنسولگری فرانسه در منهتن مستقر شدند.

پلیس نیویورک در بیانیه ای اعلام کرد: «در اقدامی احتیاطی به منظور تامین حضور پلیس و دادن اطمینان خاطر به مردم ، تیم هایی به مناطق شلوغ در سراسر شهر اعزام شده اند.»

حملات تقریبا همزمان از طریق تیراندازی و انفجار در پاریس به کشته شدن دست کم 160 نفر در مکان های مختلف در سراسر پایتخت فرانسه و زخمی شدن بسیاری دیگر منجر شد.

شهردار نیویورک در گفتگو با تلویزیون «ای بی سی 7» اعلام کرد: «هر زمانی که ما شاهد حمله ای این چنینی هستیم، این به ما یادآوری می کند که آماده باشیم، هشیار باشیم.»

فرماندار نیویورک اعلام کرد به مقامات انتظامی ایالت دستور داده است اوضاع پاریس را رصد کنند و با شرکای فدرال و محلی خود در ارتباط دائمی باشند.

سازمان بنادر نیویورک و نیوجرسی نیز اعلام کرد پلیس در همه پل ها، تونل ها و تاسیسات ریلی و همچنین مرکز تجارت جهانی در پایین منهتن به حال آماده باش درآمده است.

این سازمان اعلام کرد: گشت زنی و بازرسی از اتوبوس ها و قطارها و تفتیش کیف مسافران را افزایش می دهد.

جه جانسون، وزیر امنیت داخلی آمریکا، در بیانیه ای اعلام کرد: «ما از هیچ تهدید خاص یا موثقی برای حمله به خاک آمریکا همچون حمله ای که امشب در پاریس روی داد، مطلع نیستیم.»

انجمن ملی بسکتبال، که قرار بود جمعه شب، یازده مسابقه برگزار کند، اعلام کرد تدابیر امنیتی را در همه ورزشگاه ها افزایش می دهد.

سخنگوی پلیس واشینگتن نیز اعلام کرد گشت زنی ها در اطراف ساختمان کنگره آمریکا افزایش یافته است.

وی گفت: «در حال حاضر هیچ تهدید شناخته شده ای برای ساختمان کنگره وجود ندارد.»

در بوستون، اداره پلیس اعلام کرد ماموران بیشتری را مستقر کرده است و از نزدیک با مقامات فدرال همکاری می کند، ولی هیچ تهدید موثقی در این شهر مشاهده نمی شود جایی که هواداران ستیزه جویان در ماه آوریل سال 2013 بمب های دست ساز را در خط پایان مسابقه دو ماراتون بوستون منفجر کردند.

پلیس ایالتی ماساچوست نیز اعلام کرد «چندین اقدام» از جمله افزایش تدابیر امنیتی در اطراف ساختمان دولت در بوستون اتخاذ کرده است.

اداره پلیس سنت لوئیس اعلام کرد تدابیر امنیتی را برای مسابقه فوتبال جمعه شب بین آمریکا و سن وینست در چارچوب بازیهای مقدماتی جام جهانی افزایش داده است.

پلیس شیکاگو اعلام کرد در حال پیگیری تحولات در فرانسه است تا مشخص کند آیا تدابیر امنیتی را در شهر افزایش دهد یا خیر ولی از هیچ تهدید فوری مطلع نیست.

به ماموران پلیس سن فرانسیسکو نیز گفته شده است هشیاری خود را حفظ کنند و گشت زنی ها را در مناطق پرتردد همچون ایستگاه های قطار و اتوبوس افزایش دهند.

در پیتسبورگ، که روز جمعه میزبان یک مسابقه لیگ ملی هاکی بود، سخنگوی پلیس اعلام کرد نیروهای امنیت عمومی با مقامات اطلاعاتی به منظور شناسایی هر گونه نشانه ای درباره تهدیدات محلی همکاری می کنند.

امتراک، سرویس قطار مسافربری آمریکا، اعلام کرد هیچ تهدید خاص یا موثقی علیه راه آهن وجود ندارد.



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار