تبعیض بین سپاهان و استقلال

سپاهان در حالی با ایگور استیماچ قرارداد بست که پنج ماه قبل، استقلال به دلیل کمبود بودجه،نتوانست با این مربی توافق برسد.

تبعیض بین سپاهان و استقلالبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان پیش از شروع فصل و بعد از اینکه بحث حضور منصوریان روی نیمکت استقلال منتفی شد، استقلالی‌ها به گزینه‌ خارجی برای هدایت تیمشان روی آوردند و اولین گزینه آنها استیماچ بود.

افشارزاده مذاکره با استیماچ را آغاز کرد و این مربی کروات برای مذاکره با آبی‌ها به تهران آمد. استیماچ پس از بازدید از کمپ و امکانات باشگاه استقلال، با این تیم به توافق فنی رسید و فقط توافق مالی باقی مانده بود.

منصور پورحیدری هم حضور استیماچ روی نیمکت استقلال را منوط به پرداخت بودجه این تیم از طرف وزارت ورزش و جوانان دانست. اما جلسه افشارزاده و سجادی با استیماچ به نتیجه نرسید و وزارت زیر بار قرارداد سنگین استیماچ نرفت تا حضور این مربی کروات روی نیمکت استقلال منتفی شود.

اما درست 5 ماه بعد،  سپاهان مربی خود را برکنار می‌کند و بعد از منتفی شدن حضور اسکوچیچ روی نیمکت  این تیم، باقریان مدیر عامل این تیم به سراغ گزینه سابق استقلالی‌ها یعنی استیماچ می‌رود و آن‌ها بدون مشکل مالی خیلی زود با این مربی به توافق می‌رسند و با وی قرارداد امضا می‌کنند.

تفاوت در بودجه تیم سپاهان و دیگر تیم‌ها به خصوص دو تیم بزرگ پایتخت، موضوعی بوده که چندین سال است، صدای مدیران سرخابی را درآورده است. از زمان بحث تعیین سقف قراردادها، این جریان وجود داشته و سپاهان همیشه یکی از تیم‌هایی بوده است که کمتر به سقف قرارداد توجه می‌کرد.

البته پرسپولیس و استقلال همان قراردادهایی را که می‌بندند را هم پرداخت نمی‌کنند و چندین شکایت علیه آن‌ها در فیفا شده است اما تیم سپاهان معمولا مشکلی برای پرداخت قراردادهایش ندارد.

حتی جاسم کرار هم بعد از اخراج از تیم استقلال در مصاحبه‌ای که با تلویزیون عراق انجام داد نیز به این موضوع اذعان کرد که تیم سپاهان مثل استقلال نیست که مشکل عالی داشته باشد و قراردهای بازیکنانش را به موقع پرداخت می‌کند.

نکته جالب اینجاست که با وجود این خرج‌هایی که باشگاه سپاهان می‌کند، طی سال‌های اخیر که میزان قراردادهای بازیکنان مشخص می‌شود، قرارداد بازیکنان سپاهان کمتر از استقلالی‌ها است و این تیم استقلال است که به عنوان گرانترین تیم لیگ انتخاب می‌شود.

باشگاه سپاهان یک باشگاه نیمه دولتی محسوب می‌شود و با توجه به بودجه‌ای که  از فولاد مبارکه می‌گیرد، کمتر به مشکل مالی برخورد می‌کند اما تیم‌های پرسپولیس و استقلال همیشه باید چشمشان به دست دولت باشد که آیا بودجه به دستشان می‌رسد یا نه؟

همیشه اول فصل، این دو تیم با مشکل بودجه مواجه هستند و هواداران این استرس را دارند که مدیران این دو باشگاه، بدون پول چطور تیم را می‌بندند.

علی‌رغم وعده وعیدهای مسئولان برای حمایت از سرخابی‌های پایتخت، اما در عمل این حمایت‌ها انجام نمی‌پذیرد و این دو تیم پرطرفدار پایتخت، همیشه با مشکلات مالی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: سپاهان ، استیماچ ، استقلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۵ آبان ۱۳۹۴
ما سپاهانیم و حالا حالا ها قهرمان تا کور شود هر آن که نتواند دید
آخرین اخبار