اصفهان؛

فعالیت 1900 کارشناس دادگستری در 80 رشته دراصفهان

رییس کانون کارشناسان دادگستری استان اصفهان گفت: یکهزارو 900 کارشناس متخصص هم اکنون در 80 رشته دراصفهان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان داریوش سرور در همایش کارشناسان رسمی دادگستری استان افزود: از این تعداد 76 نفر دارای درجه دکترا، 480 نفر فوق لیسانس و یکهزارو 350 نفر با درجه لیسانس مشغول فعالیت هستند.


وی با بیان اینکه کارشناسان دادگستری به موازات فعالیت عدلیه در کشور تحت عناوین مختلف فعالیت دارند،افزود: سال 85 فعالیت کانون های کارشناسان رسمی دادگستری در چارچوب قانون در کل کشور مشخص و این کانونها در سراسر کشور تشکیل شد.


رییس کانون کارشناسان دادگستری استان اصفهان گفت: در اصفهان فعالیت کارشناسان از سال 57 با عنوان مجمع کارشناسان دادگستری با 35 کارشناس آغاز شد.


وی گفت: امروز کارشناسان رسمی دادگستری اصفهان در 32 حوزه قضایی و شش منطقه قضایی فعالیت می کنند.


وی از پیوستن 70 کارشناس جدید پس از طی مراحل آزمون و انجام حداقل یک سال کارآموزی خبر داد.


سرور گفت: کانون کارشناسان رسمی دادگستری اصفهان با تدوین سند چشم انداز برای خود تاکید فراوانی بر مساله آموزش برای ارائه خدمات بهتر به افراد دارد و در این راستا 35هزار نفر ساعت برای ایجاد وحدت رویه در فعالیت های قضایی انجام شد.


وی با اشاره به ارجاع 16هزار پرونده از سوی مراجع قضایی به کارشناسان گفت: برای شتاب در امور استفاده از فناوری الکترونیکی برای انتخاب کارشناس، فرایند ارجاع پرونده، درخواست ها، نظر سنجی ها و انجام کلیه امور در دستور کار قرار گرفت.


سرور گفت: همچنین طرح تشکیل اتاق مشاوره به منظور کاهش اختلافات در دستور کار قرار گرفته است که در صورت موافقت مبادرت به تشکیل آن خواهد شد


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.