تبریز؛

کمبود استاد راهنما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از کمبود استاد راهنما برای 10 هزار دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سید جواد انگجی با اشاره به متناسب نبودن تعداد استادان راهنما با میزان دانشجویان پذیرش شده در دوره‌های تحصیلات تکمیلی واحد دانشگاهی آزاد اسلامی تبریز گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نفر در مقطع کار‌شناسی ارشد این واحد دانشگاهی در حال تحصیل هستند و نبود استاد راهنمای متناسب با این تعداد باعث بوجود آمدن مشکلات متعدد از جمله تحمیل هزینه‌های اضافی برای دانشجویان شده است. 

وی افزود: دانشجویان مقطع کار‌شناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی تبریز می‌توانند از اساتیدی که هیچگونه ارتباط اداری با دانشگاه آزاد اسلامی ندارند استفاده کنند مشروط بر اینکه این افراد دارای مدرک تحصیلی معتبر و قابل قبول دانشگاه آزاد اسلامی باشند. 

انگجی پذیرش دانشجوی دندانپزشکی برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز را یکی از اصلیترین فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در عرصه آموزش پزشکی قلمداد کرد و افزود: پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از مهر سال جاری اقدام به جذب دانشجو در این رشته کرده‌ایم همچنین با بکار گیری اساتید و کادر علمی مجرب تلاش‌های قابل قبولی در راستای کیفی سازی آموزش در این حوزه کرده‌ایم. 

وی در ادامه بر ضرورت سالم ماندن فضای سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در طول دورهٔ فعالیت نامزد‌های انتخاباتی تاکید کرد و افزود: به هیچ جناح و نامزد انتخاباتی اجازه فعالیت خارج از محدودیت‌های قانونی را نخواهیم داد. 

انگجی جذب دانشجو در مجتمع بین المللی شهید قاضی این دانشگاه را یکی دیگر از اقدامات اساسی این واحد دانشگاهی در حوزه بین الملل ارزیابی کرد و افزود: جذب دانشجوی خارجی نقطهٔ عطفی در برند سازی و نیز ارتقاء رتبهٔ علمی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در بین دانشگاه‌های مطرح جهان خواهد بود. 

وی اقزود: اگرچه در این حوزه با کاستی‌های مواجه هستیم اما با اتخاذ سیاست‌های متناسب با شرایط دانشجویان خارجی برای جذب دانشجو از ۵ کشورهمجوار با مرز‌های استان برنامه ریزی کرده‌ایم. 

انگجی تکمیل و تجهیز بیمارستان فوق تخصصی امام سجاد (ع) را یکی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام این واحد دانشگاهی عنوان کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد کارهای عمرانی این بیمارستان به اتمام رسیده وتا پایان سال جاری شاهد راه اندازی این بیمارستان خواهیم بود. 

دانشگاه آزاد اسلامی تبریز اولین واحد دانشگاه آزاد اسلامی کشور است که در ۲۳ آبان ماه سال ۱۳۶۱ تاسیس و در طول مدت فعالیتش بیش از ۶۱ هزار نفر از این واحد دانشگاهی فارغ التحصیل شده‌اند. 

در حال حاضر بیش از ۲۶ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز به تحصیل اشتغال دارند و این واحد دانشگاهی با دارا بودن بیش از ۲۰ میلیون متر مکعب فضای آموزشی دارای درجه جامع ۲ ستاره در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور است. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.