تاثیر 20درصدی بسته خروج از رکود دولت بر اقتصاد کشور

رئیس خانه اقتصاد گفت: بسته خروج از رکود دولت، 20 درصد بر پیکره اقتصاد کشور تاثیر خواهد داشت و برای 80 درصد بعدی راهی به جز صادرات نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگارن جوان، ابراهیم جمیلی رئیس خانه اقتصاد عصر امروزدر جلسه مشترک خانه اقتصاد ایران و رایزن های بازرگانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشور ایران در شرایط حساسی است که این شرایط حساس در تاریخ کشور تکرار نشده است.

وی افزود: شرایطی پیش آمده که دنیا ایران را به عنوان یک نقطه اقتصادی پذیرفته است و بدون انجام تبلیغات، سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در ایران ابراز تمایل کردند.

وی در ادامه گفت: حال با این شرایط بستگی دارد که کشور از فرصت به دست آمده تا  چه میزان استفاده لازم را ببرد.

جمیلی گفت:از 24 کشور حاضر تنها یکی، دو هیئت عازم ایران شده اند که برای فروش و عرضه کالاهای مصرفی ابراز تمایل کرده اند.

وی افزود: حدود هفتاد درصد کالاهای این هیات ها مصرفی است و تکنولوژی و کالاهای سرمایه ای بسیار اندک است.

رئیس خانه اقتصاد گفت: در حال حاضر  مشکل ما مافیای تولید است که بسیار قدرتمندتر از دست اندرکاران صادرات هستند.

وی با بیان اینکه باید برای دو برابر کردن صادرات راهکارهایی ارائه شود گفت: بسته خروج از رکود دولت تنها 20درصد قابلیت اثر بخشی بر پیکره اقتصاد را دارد و برای 80 درصد بعدی راهی به جز صادرات نیست.

جمیلی در ادامه افزود: بی شک تا پایان سال تولیدکنندگان در حوزه صادرات مشکلات عدیده ای رو به رو خواهند شد.

جمیلی با اشاره به مشکلات فروش، مواد اولیه و سرمایه های در گردش بنگاههای تولیدی بیان کرد: اگر به تولید کشور لطمه وارد شود بی شک آسیب های اجتماعی شدیدی دامن گیر کشور خواهد شد که جبران ناپذیر هستند.

رئیس خانه اقتصاد گفت: منافع ملی و سایر مسائل دیگر ارجح است.

وی در خصوص تشکل های اقتصادی گفت: خانه اقتصاد متشکل است از افرادی که در اقتصاد تاثیر گذار هستند همچنین خانه صنعت متشکل از انجمن های همگن صنعت است.

وی در همین راستا افزود: اقتصاد کشور بسوی رقابتی شدن حرکت می کند که تشکل ها نیز باید رقابتی شوند.

جمیلی در ادامه افزود: به دنبال این هستیم که در بخش خصوصی مرکز آماری را راه اندازی کنیم و همچنین یک مرکز اعتبار سنجی برای این بخش در نظر گرفته ایم.

رئیس خانه اقتصاد در ادامه گفت: در باشگاه مشاوران در حوزه های حقوقی و مالیاتی و فاینانس و بیمه بصورت رایگان برای اعضا با حداقل هزینه خدمات مشاوره ارائه می کنیم.

وی گفت: مباحاث حقوقی برای عقد قرارداد با سرمایه گذاران خارجی یکی از مسائل حائز اهمیت است که در  ایران کمتر به آن توجه می کنند.

جمیلی با بیان اینکه برای جذب سرمایه گذاران خارجی برنامه هایی داریم گفت: در راستای جذب سرمایه گذاران خارجی خانه اقتصاد با جام جم برای ارائه ریز برنامه ها قراردادی منعقد کرده است.

وی در پایان گفت: اگر برای حوزه سرمایه گذاری خارجی از بخش خصوصی و افراد شناخته شده در این بخش استفاده شود به طور قطع می توان راحتتر سرمایه  ها را جذب کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: صادرات ، رکود ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار