اراک؛

عضویت 4 درصد جمعیت استان مرکزی در کتابخانه های عمومی استان

حدود 4 درصد از جمعیت یک میلیون و 400 هزار نفری استان مرکزی عضو کتابخانه های عمومی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی گفت : هم اینک 53 هزار نفراز مردم استان مرکزی معادل حدود 4 درصد از کل جمعیت استان عضو کتابخانه‌های استان مرکزی هستند که این آمار مطلوب نیست.

کمالوندی افزود:سرانه فضای فیزیکی کتابخانه های این استان به ازای هر صد نفر دو متر مربع است که رسیدن به هشت متر مربع از برنامه های بلند مدت این اداره کل است.

وی اضافه کرد: مخازن کتاب در هرکتابخانه استان مرکزی بین صد تا سه هزار جلد است که همه 53 هزار عضو کتابخانه های این استان می توانند از آن ها استفاده کنند. 
 کمالوندی بهره برداری از دو باب کتابخانه ویژه نابینایان در اراک و ساوه با ظرفیت هزار و 700 جلد کتاب بریل در هر کدام در این هفته هم خبر داد.
وی افزود: عملیات اجرایی بزرگترین کتابخانه مرکزی کشور در اراک با زیربنای هفت هزار مترمربع در بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و اکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی گفت: این استان به لحاظ تعداد کتاب های چاپ سنگی و سربی با چهار هزار و 339 جلد پس از استان آذربایجان شرقی با هفت هزار و 539 جلد، رتبه دوم را در کتابخانه های عمومی کشور دارا است.
از آغاز سال جاری هشت باب کتابخانه در نقاط مختلف استان مرکزی به بهره برداری رسیده و اکنون 72 کتابخانه شهری و روستایی در استان فعال است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف



برچسب ها: اراک ، کتابخانه ، عضو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.