ارومیه؛

تلاش برای خرید تضمینی تولیدات دامی عشایر

برای خرید تضمینی تولیدات دامی عشایر تلاش جدی صورت می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اسمعیل کریم‌زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ،با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از استان های مهم از نظر تعداد عشایر است، اظهار داشت: با توجه به این موضوع، باید شرایط مناسب برای زندگی عشایر فراهم شود.

وی با بیان اینکه عشایر آذربایجان غربی دارای 2 میلیون راس دام هستند، تصریح کرد: تولیدات دامی عشایر آذربایجان غربی با توجه به میزان دامی که دارند قابل توجه است، به طوری‌که عشایر استان 25 درصد محصولات لبنی را تولید می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به تعداد خانوار عشایر استان، خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی دارای 15 هزار خانوار عشایری است که هر ساله عموما در شمال استان ییلاق می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه تولیدات عشایر استان علاوه بر تولیدات لبنی، شامل صنایع دستی و فرش‌بافی نیز می‌شود، ادامه داد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا تولیدات عشایر استان به نحو شایسته‌ای به فروش برسد.

کریم‌زاده بر بهبود وضعیت معیشتی عشایر استان تاکید کرد و اظهار داشت: در این خصوص باید متولی خاصی مشخص و سپس نسبت به بازاریابی این محصولات اقدام شود.

وی با بیان اینکه ایجاد راه دسترسی مناسب، تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و ایجاد سرویس بهداشتی در مناطق ییلاقی یکی از مهمترین اقدامی بود که امسال در این مناطق ییلاقی استان انجام گرفته‌است.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.