اردبیل؛

بازدید مدیران گردشگری ترکیه از جاذبه های گردشگری مشگین شهر

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مشگین‌شهر گفت: 20 نفر از مدیران گردشگری ترکیه از طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه و آثار تاریخی مشگین‌شهر بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ شهروز حیدری در جریان بازدید مدیران گردشگری کشور ترکیه از آثار باستانی و پل معلق مشگین‌شهر اظهار داشت: مدیران گردشگری کشور ترکیه قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری مشگین‌شهر را مثال زدنی توصیف کردند و مصمم هستند تا زمینه ورود تورهای گردشگری این کشور را به مقصد مشگین‌شهر فراهم کنند.

وی تصریح کرد: شهرت جهانی طولانی ترین پل معلق خاورمیانه در جلب و جذب سرمایه‌گذار و گردشگر به این شهر بسیار مهم و تأثیرگذار بوده تا جایی که 20 نفر از مدیران گردشگری ترکیه برای بازدید از این پل به این شهر آمدند و جاذبه پل معلق مشگین شهر سبب تبلیغ آبگرم ها و آثار باستانی این شهرستان نیز می‌شود.

حیدری با اشاره به جاذبه های تاریخی و اماکن مذهبی بیان کرد: مدیران گردشگری ترکیه از بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر به عنوان آثار تاریخی مذهبی مهم در مرکز شهر هم بازدید کردند و استقبال خوبی از اماکن گردشگری داشتند.

وی افزود: شهرستان مشگین‌شهر با برخورداری از دامنه سرسبز سبلان، اماکن طبیعی و مصنوعی، آبگرم‌های معدنی با خاصیت درمانی و برخورداری از طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه مستعد پذیرش توریست هست و در این زمینه باید برنامه ریزی‌های دقیقی را اعمال کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی مشگین‌شهر اظهار کرد: در صدد هستیم جهت هماهنگی ورود و خروج تورهای گردشگری از ترکیه به ایران و از ایران به ترکیه با مدیران گردشگری کشور ترکیه همکاری‌های لازم را داشته باشیم تا شاهد رونق صنعت گردشگری در کشور و مخصوصا استان اردبیل و مشگین‌شهر باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.