مشهد؛

عیادت از مصدومان بیمارستان حوادث شهید طالقانی مشهد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان کمیته ایمنی استان به مناسبت آغاز دهه ایمنی و سلامت از مصدومان بیمارستان سوانح شهید طالقانی عیادت کردند.

عیادت از مصدومان بیمارستان حوادث شهید طالقانی مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد محمدرضا اخوان عبدالهیان و مسئولان کمیته ایمنی استان به مناسبت آغاز هفته یادمان قربانیان حوادث جاده ‍‌ای که از 23 لغایت 29 آبان برگزار می‌شود، با حضور در بیمارستان شهید طالقانی مشهد مقدس، از مصدومان این مرکز درمانی عیادت و ضمن گفتگو با آن‌ها از کادر پرستاری بیمارستان نیز تقدیر کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این دیدار با بیان اینکه اقداماتی که این اداره کل در محور های استان انجام می‌دهد با هدف کاهش سوانح و حوادث و افزایش ایمنی جاده هاست، گفت: امیدواریم با وجود اینکه شاهد افزایش روز افزون تعداد وسایل نقلیه هستیم، آمار قربانیان حوادث جاده‌ای سیر نزولی پیدا کند چرا که این کاهش نشانگر افزایش سطح ایمنی محور هاست.

اخوان عبدالهیان با اشاره به الزام ارتقای سطح فرهنگ و تغییر رفتار رانندگان به منظور کاهش سوانح جاده‌ای، اظهار داشت: ارتقای کیفیت و ایمنی خودرو های تولیدی داخل کشور از جمله مهمترین اقداماتی است که نقش مهمی در کاهش روند تبعات ناشی از حوادث رانندگی دارد.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان رضوی خواب آلودگی ، خستگی و خطای انسانی را از دیگر عوامل مهم در وقوع حوادث دانست و افزود : در بعضی محورهای استان به منظور رفع خستگی مسافران مجتمع های خدماتی رفاهی باید احداث شود .

وی خاطرنشان کرد: علت بخش عمده‌ای از سوانح رانندگی که در استان رخ می‌‎دهد، عدم آشنایی زائران و مسافران با جاده های استان و بی‌احتیاطی آنهاست و یک طرفه کردن مسیرهای تردد از جمله مهمترین اقداماتی بوده که درخصوص افزایش سطح ایمنی جاده ها می‌توان به آن اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از جمله اقدامات انجام شده در جاده های استان به منظور ارتقاء سطح ایمنی، گفت: 15 نقطه از نقاط حادثه خیز استان در سال قبل و 2 نقطه نیز در سال جاری رفع خطر شده است.

اخوان عبدالهیان در ادامه با بیان اینکه 25 نقطه از نقاط حادثه خیز مثل گردنه ها و نقاط مه‌گیر استان ایمن سازی شده و 3 هزار و 600 عدد تابلوی مسیرنما تهیه و توزیع شده، گفت: درهمین راستا هزار و 600 کیلومتر از مسیر های استان خط‌‎‌‌ کشی شده و همچنین 4 هزار و 200 کیلومتر گاردریل و 5 کیلومتر نیوجرسی مفصلی نصب شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.