علائم هشدار دهنده دیابت که پزشکان حرفه‌ای هم از آن ها بی خبرند

کم شدن شنوایی، تیرگی پوست، خارش پوست و . . . این ما از علائم تعجب آور وجود دیابت است.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در حال حاضر 29 میلیون از مردم قاره آمریکا به دیابت مبتلا هستند و این آمار در سرتاسر قاره‌ها رو به افزایش است. احتمالا قندخون را عامل اصلی این بیماری فرض می‌کنید.ورزش و رژیم غذایی مناسب یک راه مفید و ضروری برای درمان دیابت است.

باید از علائم دیابت آگاه باشید چرا که از این طریق می‌توانید در زمان مناسب پیشگیری کنید یکی از علائم دیابت تشنگی بیش از حد است.

کسانی که بیشتر اوقات عطش دارند مشکوک به بیماری دیابت می باشند از دیگر علائم شایع دیابت تاری دید است اگر دیدتان تار می‌شود امکان دارد به دیابت مبتلا شده باشید. و علامت بعدی بیماری دیابت دیر درمان شدن زخم و یا خراش روی بدن و پوست است اگر زخم شما دیر التیام می‌یابد مشکوک به دیابت می‌باشید. این‌ها از نشانه‌های شایع و رایج دیابت است.

اما از نشانه‌های تعجب‌آور که بر اثر تحقیقات جدید اثبات شده است تغییر در شنوایی فرد است. اگر شنوایی شما نسبت به قبل تغییر کرده است اگر صدای تلویزیون را بلندتر از قبل می‌کنید نشان دهنده این است که میزان شنوایی شما ضعیف شده است و این احتمال وجود دیابت است .
 
یک مطالعه توسط موسسه ملی بهداشت نشان داده است که افرادی که قند خون نرمال دارند از شنوایی نرمالی برخوردارند اما کسانی که به دیابت مبتلا می‌باشند به میزان 30 درصد شنوایی آن‌ها نسبت به افراد معمولی پایین‌تر است.

نشانه تعجب آور دوم تغییر رنگ پوست است اگر بر اثر بالا رفتن سن رنگ پوست تغییر کند و لکه‌های تیره‌ای ایجاد شود زیاد جای نگرانی نیست اما در سنین پایین‌تر افرادی که روی پوستشان مخصوصا در ناحیه پشت گردن،‌آرنج و یا بند انگشتان خود تیرگی‌های می‌بینند از علائم بیماری پوستی آکانتوز است که بیشتر علت این بیماری ناشی از دیابت می‌باشد.

و سومین علامت تعجب آور دیابت‌خارش پوست می‌باشد اگر با توجه بر چرب کردن پوست دائما در یک ناحیه خارش پوست داریه و به گونه‌ای که این خارش از بین نمی‌رود شما احتمال دارد به حیات مبتلا باشید.

انتهای پیام/
برچسب ها: دیابت ، سن ، پوست ، انگشت ، عطش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار