اصفهان؛

طرح نوسازی بافت فرسوده همت آباد در كشور الگو می شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت : با نوسازی بافت فرسوده علاوه بر افزايش امنيت ، بسياری از مشكلات فرهنگی و اجتماعی كنونی اين بافت نيز كاهش پيدا مي كند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سيدجمال الدين صمصام شريعت بحث مسكن اجتماعي را يكي از شيوه هاي مشاركت دانست و گفت : با تشكيل شركت تعاوني در بافت فرسوده و مشاركت ساكنان اين بافت در طرح و با مساعدت شهرداري و حمايت اداره كل راه و شهرسازي ، و توليگري سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان بحث تجميع و احداث طرح هاي مسكوني در اين بافت تحقق مي يابد.

سيدجمال الدين صمصام شريعت عنوان كرد: وزارت راه و شهرسازي نيز به مالكان پلاك هايي كه در بافت فرسوده هستند ، تسهيلات و وديعه پرداخت مي كند تا به مدت لازم خانه خود را ترك و با وديعه مربوطه ، محلي را به طور موقت رهن كنند و زماني كه اين واحدهاي مسكوني با كيفيت ساخته شد ، به واحد خودشان مراجعه كنند.

وي يك نمونه از مشاركت در مسكن اجتماعي را طرح نوسازي بافت فرسوده محله همت آباد ذكر كرد و افزود : شركت تعاوني در محله همت آباد براي مشاركت شهروندان در نوسازي بافت فرسوده تشكيل شده است و به زودي اين پروژه اجرا مي شود.

معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان با تاكيد بر پروژه نوسازي بافت فرسوده همت آباد به عنوان الگويي در نوسازي بافت فرسوده گفت : بيش از ۳۵ درصد زمين بافت فرسوده اين منطقه به تملك شهرداري درآمده و بقيه متعلق به مالكاني است كه در اين محدوده سكونت دارند.

به گفته صمصام شريعت ، ۶۵ درصد شهروندان ساكن در اين طرح به عضويت شركت تعاوني درآمده اند.

وي با بيان اينكه بافت فرسوده همت آباد ۶۷ هكتار است وطرح نوسازي آن در گام اول در يك بلوك ۲ هكتاري اجرا مي شود، عنوان كرد : طرح اين پروژه اكنون در حال طراحي است و اين طرح پس از عملياتي شدن مي تواند به الگويي براي تشويق شهروندان به نوسازي بافت فرسوده تبديل شود.

به گفته معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان اين طرح در صورت موفقيت در ديگر بخش هاي بافت فرسوده همت آباد و ديگر بافت هاي فرسوده شهر اجرا مي شود.

معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان عنوان كرد : زماني كه ساختمان هاي جديد در اين بافت شكل گيرد، تركيب بافت تغيير كرده و علاوه بر افزايش امنيت ، بسياري از مشكلات فرهنگي و اجتماعي كنوني اين بافت نيز كاهش پيدا مي كند.

صمصام شريعت با بيان اينكه با تغيير تركيب بافت ، امدادرساني دراين محدوده آسان تر مي شود و افزايش مقاومت ساختمان ها نيز در برابر زلزله و سوانح طبيعي افزايش مي يابد، گفت: با نوسازي بافت فرسوده، املاك محله همت آباد ارزش افزوده پيدا كرده و سود بسياري نصيب مالكان مي شود.

وي تاكيد كرد: كوچه هاي تنگ و باريك و ساختمان هاي بي كيفيت و مخروبه اين بافت به بافت استانداردي تبديل مي شود كه در آن ضوابط شهرسازي و مقررات ملي ساختمان و الزامات پدافند غيرعامل رعايت شده است.

به گفته صمصام شريعت پس از نوسازي اين بافت ، خدمات لازم تامين مي شود و گذربندي اين بافت بهبودمي يابد.  

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.