از خرید لیزینگی واگن چه خبر؟

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که تامین ناوگان جدید برای شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی یک اولویت جدی به حساب می‌آید، آخرین خبرها از مذاکره برای خرید لیزینگی واگن‌های مسافرتی را اعلام کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،  محسن پورسید آقایی، تصریح کرد: با توجه به این‌که میانگین سن ناوگان ریلی ایران در طول سال‌های گذشته بالارفته و محدودیت‌های اقتصادی اجازه نوسازی ناوگان را نداده قطعا در فضای پساتحریم تلاش می‌کنیم نسبت به نوسازی و خرید واگن‌های جدید اقدام کنیم و در این راستا تمامی ابزارها مدنظر قرار خواهند داشت.

وی با اشاره به آغاز مذاکراتی برای وارد کردن لیزینگی واگن‌های مسافرتی از چند شرکت خارجی اعلام کرد: در طول هفته‌های گذشته به‌طور خاص مذاکراتی را با قزاقستان داشته‌ایم تا در صورت فراهم آمدن مقدمات لازم امکان وارد کردن لیزینگی واگن به وجود بیاید.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن ادامه داد: این ابزار می‌تواند با توجه به این‌که پول نقد کمتری را از شرکت‌های ریلی طلب می‌کند به عنوان یک ابزار مفید در نظر گرفته شود و ما در صورتی که بتوانیم شرایط را برای لیزینگ واگن فراهم کنیم قطعا امکان استفاده از این ابزار وجود خواهد داشت.

پورسید آقایی با بیان این‌که لیزینگ واگن چند پیش شرط مهم دارد، تصریح کرد: با توجه به این‌که تاکنون تجربه مشابهی در این عرصه وجود نداشته برای لیزینگ واگن‌های جدید باید مقرراتی به شکل خاص تعریف شود.

وی ادامه داد: چگونگی آغاز به کار آنها در خطوط ریلی کشور سنجش شرایط فنی و مکانیکی واگن‌های لیزینگ‌ شده نحوه‌ی محاسبه مالیات و تسویه‌های اقتصادی آنها و البته شرایط سنی و کیفی این واگن‌ها مواردی است که باید از سوی دو طرف معامله به شکل دقیق تدوین شود تا در زمان بهره‌برداری با آنها مشکلی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ابراز امیدواری کرد: با فراهم شدن شرایط لازم برای وارد کردن واگن‌های لیزینگی شرکت‌ها در آینده نزدیک بتوانند در کنار خرید واگن‌های جدید امکان لیزینگ نیز فراهم شود.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/ 


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

برچسب ها: خرید ، لیزینگی ، واگن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.