فراق پهلوان کرمانشاهی یک ساله شد

فقدان درگذشت بابک قربانی کشتی گیر کرمانشاهی و دارنده مدال طلای بازی های آسیایی یک ساله شد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،دقیقاً سال گذشته یک چنین روزی خبری ناگوار جامعه کشتی را وارد شوک کرد،با در گذشت بابک قربانی ورزش کشور عزادار شد.
خبر مرگ بابک قربانی که همگان چندین مدال رنگارنگ جهان و المپیک  را حق او می دانستند آن هم در زندان دیزل آباد کرمانشاه باورش برای اهالی کشتی خیلی سخت بود اما واقعیت همین بود که تمامی اصحاب رسانه در آن روز تلخ نوشتند،گفتند و به تصویر کشیدند.
پهلوان کرمانشاهی که در سال 2011 اسب خود را برای حضور در رقابت های جهانی زین کرده بود و هدف بزرگی چون موفقیت در المیپک را داشت خیلی اتفاقی و باورنکردی همراه با امیر علی اکبری دیگر اسطوره کشتی فرنگی با محرومیتی دو ساله روبرو شدند؛محرومیتی که شاید تأثیر بسیاری در تغییر مسیر زندگی این قهرمانان داشت.
فقط چند ماهی از محرومیت بابک گذشته بود که در اوایل تابستان سال 91 خبر باورنکردیِ دیگری روی خروجی خبرگزاری های مختلف منتشر شد خبر چه بود؛محمد و بابک قربانی کشتی گیران مطرح کرمانشاهی که به همراه دوستان خود برای شکار و تفریح راهی یکی از گردشگاه های استان شده بودند در حین شنا کردن در برکه ای با عده ای از اهالی منطقه درگیر می شوند و در نهایت پس از برخود غیر اخلاقی و تیراندازی از سوی افراد روستا بابک قربانی برای دفاع از جان خود و همراهانش با تفنگ ساچمه ای شکار تیری را رها می کند که دست بر قضا تیر پس از برخود به سنگ منحرف می شود و به یکی از اهالی روستا برخورد می کند و همین می شود برچسب قتل بر پیشانی قهرمان کشتی کشور...
تمامی کدخدا منشی ها،حضور بزرگان کشتی و بسیاری دیگر از اهالی ورزش و سیاست؛حتی دادن دیه ای چندین برابر برای گرفتن رضایت از خانواده مقتول فایده ای نداشت و در نهایت بابک قربانی که همه چیز را برای خود تمام شده می دید روز به روز انگیزه اش برای زندگی کمرنگ تر شد، سرانجام بابک با برنامه ریزی قبلی در روز 25 آبانماه 93 با تعداد زیادی قرص برنج در زندان دیزل کرمانشاه اقدام به خود کشی کرد تا حتی پزشکان هم نتوانند برای او کاری انجام دهند.
بابک قربانی که در 28 شهریور 1367 در کرمانشاه متولد شد در روز 25 آبانماه 93 و در سن 26 سالی با بسیاری از آمال و آروزها برای خودش و کشتی ایران به دیار باقی شتافت.روحش شاد و یادش پاک و گرامی.
گفتنی است قربانی در طول سال هایی که کشتی گرفت عناوینی بسیاری چون قهرمانی جوانان آسیا و جهان،مدال طلای بزرگسالان آسیا و قهرمانی در بازی های آسیایی 2010 گوانگجو را برای کشورمان به ارمغان آورد و در حالی که در اوج جوانی می توانست یکی از پر افتخار ترین کشتی گیران ایران و جهان شود اما سرنوشت و قسمت مسیر زندگی این قهرمان ارزنده را تغییر داد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار