سنندج؛

اهدا بیش از 10 هزار جلد کتاب به مدارس مناطق محروم سنندج

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرسدتان از اهدای بیش از 10 هزار جلد کتاب به 100 مدرسه ابتدایی دوره اول، دوم و دوره اول متوسطه شهرستان سنندج در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،سهیلا شیخی گفت: این کتاب ها با موضوعات علمی، داستانی، تاریخی، هنر و سرگرمی برای استفاده دانش آموزان به این مدارس و با هدف بالابردن سطح مطالعه در میان کودکان و نوجوانان و تجهیز منابع کتابخانه های مدارس در هفته کتاب و کتابخوانی اهدا شد.

وی افزود: امروزه نسل جوان ما به مطالعه کتاب بی علاقه شده اند و رغبت چندانی به این مهم ندارند لذا باید تلاش کنیم کودکانمان را به مطالعه کتاب تشویق کنیم و عادت دهیم.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در ادامه به برنامه های هفته کتاب مراکز فرهنگی هنری کانون استان اشاره کرد و افزود: برگزاری جشن کتاب، تقدیر از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی و برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کتاب از جمله این برنامه ها است.

وی اجرای ویژه برنامه واژه های سپید، اجرای نمایش کاغذی کلوچه های خدا، نمایشگاه آثار اعضا، تشکیل کارگاه های مختلف و معرفی کانون، غرفه معرفی شخصیت ها، تهیه نشریه دیواری با موضوع کتاب توسط اعضا و بازدید از کتابخانه عمومی را از دیگر برنامه های هفته کتاب در مراکز کانون عنوان کرد.

وی گفت: همچنین اولین نشست ادبی با عنوان ادبیات کودکان در رسانه های نو، اجرای کارگاه درمانگر کتاب، نقاشی با تکنیک کلاژ با عنوان باغچه‌ای از کتاب، مسابقات کتاب سازی خلاق و ویژه برنامه های خاطره اولین کتابی که مطالعه کرده ام نیز به مناسبت هفته کتاب برگزار می شود.


شیخی با اشاره به وجود بیش از 22 هزار جلد کتاب در مراکز کانون استان گفت: 27 هزار عضو در تمامی ایام سال از برنامه های 16مراکز و دو کتابخانه سیار روستایی کانون در سطح استان استفاده می کنند و مربیان نیز با بهره مندی از برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی این اعضا را هرچه بیشتر با فرهنگ کتابخوانی و مطالعه آشنا می‌سازند.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: اهدا ، کتاب ، مدارس ، ترویج ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.