سوء رفتار با 15 تا 30 درصد از کودکان

آمارها حاکی از آن است که 15 تا 30 درصد جمعیت کودکان مورد سوء رفتار قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ملیحه کدیور رئیس بخش مراقبت ویژه نوزادان در مرکز طبی کودکان در نشست مطبوعاتی کمپین آگاهی بخش درباره سوء رفتار با کودکان در خصوص آمار کودکانی که مورد سوء رفتار قرار می‌گیرند بیان کرد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده‌ است که 15 تا 30 درصد از جمعیت کودکان مورد سوء رفتار قرار می‌گیرند متاسفانه در ایران به دلیل عدم وجود سیستم ثبت آمار دقیقی از این معضل گزارش نشده است. 

وی ادامه داد: از جمله اقداماتی که در این زمینه انجام شده است می‌توان به جلسات ماهیانه سلامت کودکان شامل بالینی و غیر بالینی در مرکز طبی کودکان، جلسات ماهیانه اخلاق پزشکی در خصوص حقوق مراقبت از کودکان و برگزاری سمینار سال 92 که همزمان با هفته کودک برگزار شد اشاره کرد.
 
کدیور با اشاره به اینکه اخیرا اخباری در خصوص خرید و فروش نوزادان شنیده شده است عنوان کرد: این اخبار از منظر بهزیستی، قانون و حقوق کودکان مورد توجه قرار گرفت و بدین ترتیب انجمن پیشگیری از سوء رفتار با کودکان تشکیل شد.

وی با اشاره به صحبت‌های چند ماه گذشته وزیر بهداشت در خصوص کودک آزاری اظهار کرد: کودکان به عنوان آسیب پذیرترین قشر جامعه باید از سلامت بهره‌مند شوند از همین روی ایران به عنوان عضو کنواسیون حقوق کودکان وارد میدان شده است .

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در بخش مرکز طبی کودکان مطرح کرد: مطالعات نشان داده است که سوء رفتار با کودک در ابتلای وی به چاقی، اعتیاد و افسردگی نقش بسیار مهمی دارد در همین راستا تیم سلامت مداخلات مشاهده‌ای خود را آغاز کرده است. 

وی در خصوص پیشگیری از سوء رفتار با کودک تاکید کرد: آموزش از جمله مهمترین رفتارها به شمار می‌آید همچنین پیشگیری نقش بسزایی دارد که البته این عامل نیاز به سیستم ثبت دقیق دارد بهزیستی با راه ‌اندازی بخش اورژانس اجتماعی برای مقابله با سوء رفتار با کودکان گام برداشته است. 

کدیور خاطر نشان کرد: مطالعات اداره ارتقای سلامت کودکان وزارت بهداشت نشان می‌دهد که بسیاری از والدین مرز بین خشونت و تنبیه را رعایت نکرده است. 

شایان ذکر است که به گزارش سازمان بهداشت جهانی کودک به افراد زیر 18 سال اطلاق می‌شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار