رقابت دیدنی اما خاموش یک مرورگر با شبکه اجتماعی + تصاویر

گوگل و فیس بوک بـه صــورتــی چشمگیر، رقابت بزرگی را بدون سر و صدا ایجاد کرده اند. هم فیس بوک و هم آلفابت (شرکت مادر گوگل) روی پروژه های پهپاد (drone-پرنده های هدایت شونده) عظیمی تمرکز کرده اند که می تواند آینده اینترنت را تغییر بدهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان ،فیس بوک حتی با اداره قوانین هوانوردی آمریکا هماهنگ است. در همین حال آلفابت یک عملیات هوایی پیچیده را برنامه ریزی کرده و قرار است آن را در پایگاه فضایی آمریکا در نیومکزیکو عملی کند. این پایگاه قبلا مورد استفاده پروژه اسپیس شیپ 2 (پروژه سفرهای توریستی به فضا) بود اما فعلاً بدون استفاده مانده است. فیس بوک هم یک پهپاد عظیم خورشیدی طراحی کرده که قرار است آن را عملیاتی کند.

رقابت دیدنی اما خاموش یک مرورگر با شبکه اجتماعی + تصاویر

در تمام دنیا، تمرکز بیشتر روی پهپادهای کوچک است و آلفابت و آمازون قبلا کار زیادی در این رابطه انجام داده اند اما گوگل و فیس بوک در طرح های جدیدشان، روی پهپادهای عظیمی کار می کنند که حتی می توانند بالاتر از خطوط تجاری هواپیماهای مسافربری و تا ارتفاعی نزدیک به 3 هزار متر فعالیت کنند. این پهپادها که می توانند هفته ها و حتی ماه ها در پرواز باشند، از نظر تئوری می توانند برای مناطق بزرگی به اندازه یک شهر دسترسی به اینترنت پرسرعت فراهم کنند. این پروژه ها به آلفابت و فیس بوک این امکان را می دهد که بازار خود را در مناطق دورافتاده و کمتر توسعه یافته دنیا فعال کنند.

رقابت دیدنی اما خاموش یک مرورگر با شبکه اجتماعی + تصاویر

مارک زوکربرگ، رئیس هیأت مدیره فیس بوک تابستان درباره چنین طرح هایی گفته بود: «ما در حال تلاش هستیم تا با استفاده از پهپادها و ماهواره ها میلیاردها انسان را که در حال حاضر به اینترنت بی سیم دسترسی ندارند به هم متصل کنیم.» هر دو شرکت با گسترش شبکه خود از طریق این پروژه های بلندپروازانه می توانند کاربرهای خود را به اندازه چشمگیری افزایش دهند و در مقابل از طریق تبلیغات، سود زیادی حاصل کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار