جانشین نیروی هوایی ارتش:

قدیمی ترین آشیانه‌های کشور نیازمند توجه ویژه مسئولین است

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: اولین آشیانه های ساخته شده در صنعت هوانوردی ایران اگربه زودی بازسازی و مرمت نشود فرسوده و از بین خواهند رفت.

قدیمی ترین آشیانه‌های کشور نیازمند توجه ویژه مسئولین استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در پادگان قلعه مرغی که در حاضر بوستان ولایت است سه آشیانه پروازی از تاریخ هوانوردی ایران وجود دارد.
 
وی در تشریح جزئیات این آشیانه ها افزود: این سه آشیانه هر کدام با مساحت حدود 450 متر و ارتفاع 5 متر  هستند و از ویژگی های شاخص آن ها می توان به تیرک های چوبی اشاره کرد که سازه اصلی سقف های شیروانی را تشکیل می دهد، دهانه این آشیانه ها به طول 17 متر که بدون هیچ ستونی در وسط جهت جابجایی هواپیما تعبیه شده و خرپاهایی که با میخ چوبی به هم چفت شده اند.
 
جانشین نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: این آشیانه ها در پی دستور دولت وقت مبنی بر در نظر گرفتن مکانی مناسب برای فرود هواپیماهایی که از انگلستان خریداری شده بود ساخته شده و در سال 1301 برای اولین بار مورد بهره برداری قرار گرفته است.
 
 
وی بیان داشت: این آشیانه ها که در حال حاضر به عنوان نماد سرزمینی در بحث صنعت هوانوردی  به شمار می رود را می توان جزو آثار تاریخی و فرهنگی کشورمان دانست که به شدت فرسوده شده و با قرار گرفتن در معرض عوامل طبیعی در حال از دست دادن زیبایی مهندسی و اصالت معماری خود هستند.
 
امیر سرتیپ خلبان برخور افزود: ازمسئولین شورای شهر و شهردار محترم  تهران درخواست می کنیم که توجه ویژه ای نسبت به این بنای تاریخی داشته باشند و این یادگار هوانوردی را برای مردم حفظ کنند ودر این راستا نیروی هوایی هم این آمادگی را دارد که هر کمکی لازم باشد انجام دهد.

انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار