بازیکن پیشین تیم ملی هندبال ایران، دیدار فردای تیم کشورمان را برابر ژاپن مسابقه‌ای کلیدی برای صعود به نیمه‌نهایی انتخابی المپیک دانست.

شهداد مرتجی به خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متاسفانه موفق نشدم دیدار تیم ملی هندبال ایران برابر ازبکستان را ببینم اما دیدار نخست تیم کشورمان را برابر عمان دیدم. بچه‌ها در آن دیدار دفاع و حمله خوبی داشتند و امتیاز خوبی هم به دست آوردند. امیدوارم این روند تیم ملی ادامه داشته باشد. 

وی درباره تیم ژاپن، حریف فردای ایران توضیح داد: دیدار با ژاپن مسابقه‌ای کلیدی به حساب می‌آید. امیدوارم با برد ژاپن راه صعود به نیمه‌نهایی را هموار کنیم اما کار سختی داریم. به هرحال کلید صعود ایران به دور بعد، در دژ سامورایی‌هاست. 

مرتجی درباره دیدار ایران و ازبکستان اظهار کرد: سرمربی ایران هوشیارانه به بدنه اصلی تیم ملی استراحت داد تا آن‌ها را برای دیدار با ژاپن آماده و سالم داشته باشد. این تاکتیک عرفان نتایج خوبی برای ایران در برخواهد داشت و او کار درستی انجام داد. 

کارشناس هندبال کشورمان درباره حضور لژیونرها در ایران گفت: علیرضا موسوی در دفاع عملکرد خوبی دارد و اله‌کرم و پویا نوروزی، زوج خطرناکی را برای حریفان ایران تشکیل می‌دهند. حضور سجاد استکی در لیگ‌ها اروپایی از او بازیکنی کاملاً حرفه‌ای ساخته است و کیفیت بازی استکی با گذشته قابل مقایسه نیست. کاش برادران استکی سال‌ها پیش از ایران می‌رفتند و لژیونر می‌شدند. 

وی با اشاره به عملکرد بازیکنان تیم ملی ایران در دو بازی گذشته، افزود: سجاد در دیدار نخست ایران برابر عمان نمایش خیره‌کننده‌ای داشت و گلزنی‌های پیاپی وی کمر حریف را شکست. احسان ابویی هم در بازی برابر ازبکستان در ضدحملات نفس ازبک‌ها را برید و جوان اول ایران لقب گرفت. 

دروازه‌بان پیشین تیم ملی هندبال ایران در پاسخ به پرسشی مبنی برعملکرد سنگربانان ایران در انتخابی المپیک اظهار کرد: ما 3 دروازه‌بان خوب داریم. فعلاً عرفان به برخورداری استراحت داده است و از حیدرپور و باباصفری استفاده کرده است. به نظر من زمانی که تیم ملی با گل‌های زیادی پیش می‌افتند، تلاش زیادی در زمین نمی‌کنند و انرژی خود را برای بازی‌های مهم آینده ذخیره می‌کنند. 

مرتجی ادامه داد: ازبکستان تیم درجه سه یا چهار آسیاست و در حد تیم‌های قاره کهن نیست. امیدوارم تیم ملی با صعود به مرحله پایانی، بتواند امتیاز مثبتی برای هندبال ایران در عرصه بین‌المللی کسب کند. 

انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار