لرستان؛

کلنگ‎زنی مرکز تشخیص سرطان الیگودرز

کلنگ‎زنی مرکز تشخیص سرطان طرح توسعه بیمارستان شهید ولیان الیگودرز کلید خورد.

کلنگ‎زنی مرکز تشخیص سرطان الیگودرزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ با حضور فرماندار، رئیس حوزه علمیه و جمعی از مسئولان الیگودرز با انجام مراسم کلنگ‎زنی مرکز تخصصی غربال‎گری و تشخیص بیماری سرطان طرح توسعه بیمارستان شهید دکتر علیرضا ولیان کلید خورد. 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان الیگودرز در حاشیه این مراسم گفت: با پیگیری‎های مکرر نماینده الیگودرز، فرماندار هم‌چنین توجه ویژه ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان مجوز احداث یکی از سه مرکز غربالگری و تشخیص بیماری‎های سرطان در الیگودرز دریافت شد. 

امین ثروتی با اشاره به این‌که دو مرکز دیگر در خرم‎آباد و بروجرد احداث می‎شود، اظهار کرد: در دو سال‎گذشته پروژه‎های ثمربخشی در بخش بهداشت و درمان در الیگودرز شکل گرفته است که یکی از آن‌ها احداث این مرکز با زیر بنای ۷۰۰ متر مربع و اعتبار ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در جوار بیمارستان جدید است. 

وی با اشاره به این‌که برخی سرطان‎های شایع در صورت تشخیص به موقع قابل درمان هستند، تصریح کرد: مردم در سنین مختلف می‎توانند با مراجعه به این مرکز غربالگری نسبت به آزمایشات لازم اقدام کرده و در صورت تشخیص بیماری سرطان برای درمان به شهرهایی با امکانات بستری و مداوای بیماران سرطانی اعزام می‌شوند. 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان الیگودرز در ادامه با اشاره به لزوم تسریع در تکمیل و تجهیز این مرکز، اضافه کرد: پیمانکار پروژه انتخاب و قول داده که ظرف مدت ۱۲ ماه پروژه را تحویل دهد. 

ثروتی با اشاره به تجهیز بیمارستان شهید دکتر ولیان گفت: با پیگیری‎هایی که نماینده مردم الیگودرز انجام داد تجهیزات بیمارستان خریداری و بخشی از آنها شامل تخت‎های بستری و تجهیزات مدرن پزشکی به بیمارستان انتقال یافته و بقیه تجهیزات هم در حال انتقال هستند و در سال‎جاری شاهد افتتاح آن خواهیم بود. 

وی احداث پروژه کلینیک فوق تخصصی در محوطه درمانگاه ۱۷ شهریور را از دیگر پروژه‎های این شهرستان برشمرد و افزود: این مرکز در ۲ طبقه و با زیر بنای ۱۱۰۰ متر مربع هم‌چنین اعتبار ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان احداث می‌شود. 

این مقام مسئول با اشاره به احداث دانشکده پرستاری، اظهار کرد: دانشکده پرستاری الیگودرز با زیر بنای ۴۵۰۰ متر مربع احداث شده و هم‌اکنون حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال تکمیل و تحویل می‌شود. 

ثروتی تصریح کرد: احداث مرکز شول‎آباد در ۲ طبقه و با زیربنای ۱۲۰۰ متر مربع هم‌چنین دو خانه بهداشت روستایی از دیگر پروژه‎های الیگودرز در بخش بهداشت و درمان است که در حال انجام هستند. 

به گزارش ایسنا، کلنگ‌زنی مرکز تشخیص و غربالگری سرطان به‎عنوان توسعه بیمارستان جدیدالاحداث الیگودرز بوده که دارای فضایی معادل ۱۳ هکتار است و ظرفیت احداث مراکز بهداشتی و درمانی دیگر را نیز دارد. 



انتهای پیام /ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.