اردبیل؛

اعزام کاروان دوم هدایای مردمی استان اردبیل به کشور عراق

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل گفت: یک کاروان از هدایای مردمی عازم کشور عراق شده که ما در تلاشیم تا چند روز آینده کاروان دوم کمکی را نیز راهی این کشور کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اسفندیار هوشیار افزود: دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مربوطه استان در راستای اعزام زائران اربعین حسینی به کشور عراق تمام تسهیلات لازم را در اختیار این زائران قرار داده‌اند تا این افراد هیچ کمبودی در این زمینه نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سازمان حج و زیارت و بازسازی عتبات عالیات استان وظیفه حمل و نقل زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) را عهده‌ دار شده‌اند، افزود: نمایندگان ستاد اربعین حسینی در خاک عراق مستقر هستند که به محض رسیدن نخستین کاروان مردمی این نمایندگان از مرکز دیوانیه به صنعا آمده و این کاروان را همراهی می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل تصریح کرد: علاوه بر این سازمان‌ها، جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز امور بهداشتی این زائران را بر عهده داشته و در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی مساجد و هیئت‌های سطح شهر نیز با این نهادها همکاری دارند.

هوشیار با اشاره به اهداف برگزاری مراسم اربعین حسینی گفت: سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در برگزاری این مراسم بزرگ اهداف بسیاری را دنبال می‌کنند که برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم در سطح بین‌المللی در کشور عراق، تسهیل عبور و مرور زائران ایرانی از مرزهای کشور و فراهم کردن مکان‌های مناسب برای اسکان زائران از مهم‌ترین این اهداف هستند.

وی بیان کرد: ما تمام تلاش خود را در زمینه آسایش و راحتی زائران ایرانی در راه و در زمان اسکان این افراد در کشور عراق انجام داده‌ایم و امیدواریم زائران نیز در این زمینه با توجه و عمل به توصیه‌ها و هشدارهای لازم از سوی جمعیت هلال احمر همکاری لازم را داشته باشند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.