تعالیم کرامت دانش‌آموزان در صدر اهداف مدارس

رئیس آموزش و پرورش منطقه 5 گفت: هدف در تربیت رسمی فرزندان توسط مدارس‌، رساندن دانش‌آموزان به تعالیم و کرامت است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر میر شفیعی رئیس آموزش و پرورش منطقه 5 تهران در نخستین همایش تعامل شورای تربیتی با رویکرد تعالی و کرامت دانش‌آموزی گفت: اگر بخواهیم تربیت را یک فرآیند همه جانبه و مستمر تلقی کنیم زمانی تحقق می‌یابد که تمامی عوامل درگیر امر تربیت هماهنگ حرکت کنند و با توجه به ثابت بودن هدف و مشخص بودن آن در نظام تعلیم و تربیت هدف رساندن دانش‌آموزان به مراتبی از درجات و شاخص‌‌های حیات طیبه است. بنابراین نگاه یکسان است و همه وقتی می‌توانند مدعی باشند که در این مسیر قرار دارند که اهداف نظام کلی تعلیم و تربیت را در نظر داشته باشند. 

وی ادامه داد: یعنی اینکه وقتی می‌گوییم متولی تربیت دانش‌آموزان هستیم در این تربیت آموزش و پرورش گنجانده و دیده شود.

رئیس آموزش و پرورش منطقه 5 بیان کرد: این امر تربیت که همه ما را به دور هم جمع کرده است زمانی اتفاق می‌افتد که ارکان نظام آموزشی یک دست باشد و بتوانیم مربیان را با نگاه امیدوارانه و با نشاط به ارزش‌ها و اصول پایبند کنیم هر چه لایه‌های تربیتی این روزها افزایش یافته است دیده می‌شود که از اهدافمان فاصله گرفته‌ایم و ابزار خدمت رسانی مانع از این شده که به تربیت دانش‌آموزان توجه بیشتر داشته باشیم. در صورتی که این اتفاق نباید می‌افتاد‌. 

وی اظهار داشت: مخاطبین ما که همان دانش‌آموزان هستند و هدف ما تعالی و کرامت آنان است در حال فراموش شدن هستند چرا که به غیر از مسائل و مشکلات مختلف آنها دیده شده که سن ورود مواد مخدر وارد متوسطه یک شده است و این مرز سنی نگران کننده است.

وی افزود: علاوه بر رسانه‌ها و جامعه که تربیت‌های غیر رسمی فرزندانمان را بر عهده دارند طبق آخرین آمار تربیت رسمی فرزندان در مدرسه و توسط معلم است. 

میر شفیعی بیان کرد: در مدارس یک سازمان یادگیرنده با اهداف و مفاهیم مشخص باید بر پا شود و برای شکل گیری آن از شوراهای دانش آموزی استفاده کنیم. چرا که این تصور اشتباهی است که مدیر مدرسه فقط نقش هدایت را دارد و باید گفته شود که دنیای امروز دنیایی مشارکت جویانه است و رفتارهای تربیتی و آموزشی در کلاس‌های درس شکل نمی‌گیرند. بلکه تمامی فعالیت‌هایی که در اردوها و حتی آزمایشگا‌ه‌ها صورت می‌گیرد موثرند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید مدارسی داشته باشیم که به آینده نگاه کند‌، فرصت شناس باشد، با مخاطبان خود با جان و دل رفتار کنند، عدالت مدار باشند و از امکانات و ظرفیت‌ها درست بهره بگیرند تا بتوانیم به نتیجه دلخواه و اصلی خود برسیم. در واقع شکل واقعی مدارس در پیوند همه افراد و گروه‌های درون مدرسه با هم است‌.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار